فرماندار بناب از برگزاری تجمع بانوان محجبه امسال در شهرستان بناب همزمان با روز عفاف و حجاب خبر داد. 

به گزارش انعکاس بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه کارگروه حجاب و عفاف شهرستان بناب با اشاره به در پیش بودن هفته حجاب از برگزاری تجمع بانوان محجبه بناب در ۲۱ تیر ماه همزمان با روز عفاف و حجاب خبر داده و اظهار داشت: بعد از تعطیلی دو ساله به علت شیوع کرونا امسال همایش تجمع بانوان در راستای حمایت از حجاب و عفاف در شهرستان بناب برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه عمل به حجاب عمل به وظیفه دینی است و وظیفه دینی هم نیاز به مصوبه ندارد، خاطر نشان کرد: حجاب تنها برای بانوان نیست و آقایان و همه اقشار را در بر می گیرد.

 

لعلی در ادامه با انتقاد از اینکه مصوبات در خصوص حجاب و عفاف در همه جای کشور یکسان اجرا نمی شود، تصریح کرد: حجاب در همه جا یک تعریف دارد و این قابل قبول نیست که در مصوبات مربوط به حجاب و عفاف در پایتخت و کلانشهرها سهل انگاری شود و در شهرهای کوچک انتظار اجرای سفت و سخت مصوبات باشد!

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر با رعایت اصولی باید اجرا شود، گفت: وقتی کسی نحوه صحیح امر به معروف را بلد نیست نباید نسبت به آن اقدام کند چرا که امر به معروف با شیوه نادرست چه بسا باعث افزایش منکر شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه اشاره به اینکه باید حجاب را ابتدا از خانواده ها و ارگان ها شروع کرد، اظهارداشت: حجاب و عفاف باید در ارگان ها، ادارات، مراکز عمومی، مطب ها، فروشگاههای زنجیره ای و واحدهای صنفی رعایت شود و در صورت عدم رعایت باید به متخلفین تذکر داده شود.

 

رضا لعلی در انتها با اشاره به اینکه بی حجابی ریشه بسیاری از بی بندباری هاست و بی بندباری ها هم در نهایت منجر به افزایش آمار طلاق در جامعه می شود، تاکید کرد: وضعیت حجاب در دانشگاه بناب هم مناسب نبوده و روحانیت شهرستان از این موضوع اظهار گلایه می کنند.