وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر به استان آذربایجان شرقی، در دانشگاه بناب حضور یافت و کلنگ ساخت خوابگاه متاهلی و پردیس این دانشگاه را بر زمین زد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بناب، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در ادامه سفر به استان آذربایجان شرقی با حضور در دانشگاه بناب، کلنگ ساخت خوابگاه متاهلی و پردیس این دانشگاه را بر زمین زد.

 

وی هدف از ایجاد سرای دانشجویان متاهل دانشگاه بناب را تبعیت از قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اعلام کرد و گفت: یکی از وظایفی که در این قانون بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واگذار شده، این است که دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک درصد در آمد اختصاصی و تملک دارایی‌های خودشان را صرف تاسیس، تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی کنند که امروز عملیات ساخت یک خوابگاه متاهلی و پردیس جدید دانشگاه بناب، آغاز شد. امیدواریم مسئولین دانشگاه، ساخت این خوابگاه را در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از همکاری خیرین شهرستان و احداث خوابگاههای دانشجویی خیرساز در دانشگاه بناب قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت‌های مسئولین اجرایی و کمک خیرین نیک‌اندیش شهرستان بناب در کنار تاسیس خوابگاه متاهلی، خوابگاه‌های مجردی برای دانشجویان پسر نیز تاسیس شود تا دانشجویان غیربومی نیز به لحاظ وجود محل اسکان در این شهرستان راحت باشند.

 

وزیر علوم همچنین به ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه بناب با توجه به وجود صنایع بزرگ، ظرفیت بالایی برای رشد، ارتقاء و ارتباط صنعت و دانشگاه دارد.

 

وی افزود: این دانشگاه توانسته است دانشجویانی را آموزش دهد که بتوانند در کارخانه‌های مختلف مشغول به کار شوند و به معنای واقعی کلمه ارتباط دانشگاه با صنعت را نمایان کنند.