عصر روز سه شنبه با حضور دبیر نهضت سواد رسانه ای استان گردهمایی فعالان مجازی شهرستان بناب با محوریت سواد رسانه ای با استقبال گرم جوانان و اقشار مختلف مردم به همت قرارگاه فضای مجازی سپاه ناحیه بناب برگزار شد. 

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ پاسدار یحیی حیدری در این گردهمایی با اشاره به فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی، گفت: دشمن با مدیریت افکار در فضای مجازی در تقابل با اراده ها، در صدد ضربه زدن به اعتقادات ماست.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همیشه سعی کرده اند ما را با شکست مواجه کنند، گاهی توسط جنگ، فتنه، تحریم و امروز هم از طریق جنگ نرم سعی دارند خانواده ها و جوانان ما را از نظر اعتقادی نابود کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه بناب با اشاره به آثار مثبت فضای مجازی، گفت: در کنار آثار مثبت برخی معضلات اجتماعی مانند طلاق و خودکشی از این فضا نشات می گیرد.

 

سرهنگ پاسدار حیدری تنها راه امان ماندن از تهدیدات فضای مجازی را داشتن مهارت سواد رسانه ای عنوان کرد و گفت: امروز هر کسی در کنار علم اگر در عصر کنونی الکترونیک، سواد رسانه ای نداشته باشد بی سواد است.

 

وی در عین حال تاکید کرد: اگر ما روش استفاده از فضای مجازی را بلد باشیم قطعا به تعبیر مقام معظم رهبری سدی میزنیم که آبها بایستند و هر وقت نیاز شد به مقدار نیاز رها می کنیم، از طرفی اگر رودخانه را رها کنیم وحشیانه همه چیز را ویران کرده و از بین می برد.

 

فرمانده سپاه ناحیه بناب با بیان اینکه امروز دشمنان ناتو فرهنگی اعتقادات ما را هدف قرار داده اند، گفت: وظیفه داریم به عنوان یک بسیجی و یک شخص مثل مدافعان جبهه مقاومت در جنگ نرم نیز مراقب ناموس و خانواده های خود باشیم تا دشمن به اهداف شوم خود نرسد.

 

گفتنی است، استاد رضا نورزاد دبیر نهضت سواد رسانه ای استان به صورت تخصصی در بخشهای مختلف مطالبی جذاب در حوزه سواد رسانه ای ارائه دادند.