فرماندار بناب از سینمای دیجیتالی به عنوان یکی از نیازهای فرهنگی بناب نام برد و گفت: اعتبار تجهیز و راه اندازی این سینما تامین شده و باید تا پایان ماه آینده به بهره برداری برسد.

فرماندار بناب از سینمای دیجیتالی به عنوان یکی از نیازهای فرهنگی بناب نام برد و گفت: اعتبار تجهیز و راه اندازی این سینما تامین شده و باید تا پایان ماه آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش انعکاس بناب، فرج اللهی روز شنبه درنشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل معلمان و کارگران در هفته معلم و کارگر بصورت باشکوه افزود: معلم و کارگر انتظار مادیات ندارند بلکه انتظار دارند که جایگاه آنها تکریم شود تا انگیزه و روحیه خدمت آنها افزایش یابد.

فرماندار بناب در ادامه از ورزش به عنوان یکی از ابزارهای جذب حداکثری جوانان به محیط های سالم نام برد و گفت: در این راستا تقویت ورزش همگانی و قهرمانی در شهرستان ضروری است.

فرج الهی با بیان اینکه دولت یازدهم باوجود محدودیت ها و مشکلات مالی توجه ویژه ای به ورزش دارد گفت: ورزشگاه پنج هزار نفری بناب با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و علاوه بر آن دو باب سالن ورزشی روستایی نیز در روستاهای چلقای و روشت بزرگ آماده بهره برداری است.

به گفته وی دو باب سالن روستایی دیگر نیز با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در حال احداث است که همه اعتبار آنها اختصاص یافته است.

رییس کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان بناب همچنین از شورای شهر و شهرداری خواست به توسعه ورزش های همگانی در شهرستان به خصوص همایش سالانه دوچرخه سواری کمک بیشتری کنند چون فرهنگ دوچرخه و دوچرخه سواری در کشور فقط به بناب اختصاص دارد.

فرج الهی از برگزاری همایش امسال دوچرخه سواری بناب بصورت استانی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود استقبال گسترده ای از این همایش صورت گیرد.

رییس شورای آموزش و پرورش بناب در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز از هفتم اردیبهشت ماه امسال در سه شهر بناب ، تبریز و تهران خبر داد و گفت: امسال سال شکوفایی مشارکت خیرین در بناب نامگذاری شده و باید با استفاده از ظرفیت خیران، فرهنگ مشارکت در کارهای خیر بیشتر از گذشته جلوه پیدا کند.

فرج الهی با بیان این که مجمع خیرین مدرسه ساز بناب فراموش شده و باید در شناسایی خیران به این مجمع کمک شود، گفت: هم اکنون ۳۷ مدرسه فرسوده در شهرستان بناب به تخریب و نوسازی نیاز دارند که ۶ باب از آنها وارد برنامه شده و بقیه همچنان در انتظار مشارکت خیران هستند.

فرماندار بناب همچنین افزایش تعداد گدایان در سطح این شهر را متناسب با منزلت شهرستان ندانست و گفت: باید با تشکیل کمیته ای فعال در این زمینه از این پدیده زشت جلوگیری و متکدیان واقعی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته و با افراد کلاهبردار بصورت قانونی برخورد شود.

رییس شورای اسلامی شهر بناب هم در ادامه این نشست از حمایت ویژه این شورا از توسعه ورزش همگانی در قالب بودجه امسال شهرداری خبر داد و گفت: شورای شهر مصمم است برای ارتقای نشاط اجتماعی در کنار سایر نهادها به توسعه ورزش همگانی کمک کند.

رسول رهبر فام افزود: می شود در شهر بناب حتی هر ۱۵ روز یکبار نیز همایش پیاده روی عمومی خانوادگی برگزار کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بناب هم در ادامه این جلسه از برگزاری سنت حسنه و معنوی اعتکاف در این شهرستان همزمان با ایام البیض خبر داد و گفت: این مراسم در مصلای اعظم برای برادران و در مسجد سیدالشهدا برای خواهران برگزار می شود.

حجت الاسلام رسول یگانه سفیدان با اظهار تاسف و گلایه از اینکه میزان استقبال از مراسم اعتکاف در شهرستان بناب نسبت به سایر شهرها و حتی بخش های استان بسیار کم و ضعیف می باشد، گفت: دلیل اصلی این موضوع بالا بودن هزینه ثبت نام آن می باشد که در این زمینه حامی مالی هم وجود ندارد.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی متولی برگزاری مراسم اعتکاف می باشد اما بودجه ای برای هزینه ندارد و ریالی هم مساعدت نشده است.

حجت الاسلام یگانه با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود ۵۰۰ نفر در مراسم امسال اعتکاف بناب شرکت کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش