فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در جمع مسئولان هیئت های مذهبی، از اجرای دستورالعمل های ویژه در خصوص برپایی هیئت های عزاداری و تامین امنیت مجالس عزاداری، سخن گفت.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ سهراب شفق ضمن تسلیت به مناسبت حلول ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، اظهار کرد: نیروی انتظامی همگام با مساجد و مجالس و هیئت های مذهبی، در اجرای برنامه های ماه محرم، امنیت مراسم عزاداری را برقرار خواهد کرد.

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان احیای فلسفه امر و نهی در این ایام و تبلیغ قیام امام حسین(ع)، متذکر شد: هیئت های عزاداری باید با عشق و ارادت به امام حسین و ائمه معصومین برپا شود.

 

سرهنگ شفق با اشاره به ممنوع بودن قمه زنی و علم گردانی عزاداران حسینی، ابراز کرد: نیروی انتظامی باید نقش مهمی در این زمینه ایفا کند تا دشمنان اسلام با حاشیه سازی، مذهب شیعه را، نتوانند زیر سوال ببرند و افکار پلید خود را در اذهان مردم، وارد نکنند لذا از علم گردانی و گهواره گردانی که در تعدادی از روستاها اعمال میشود، جلوگیری شود.

 

وی در خصوص برپایی ایستگاه های صلواتی و نصب بنر و … به مسئولان عزاداری تاکید کرد: مسئولان عزاداری مجوز لازم را از ادارات آب و برق دریافت کنند تا با مشکلاتی نظیر آتش سوزی و …مواجه نشوند و همچنین از نصب عکس ها و شمائل ائمه معصومین‌ در هیئت های عزاداری، باید جلوگیری به عمل آید.

 

سهراب شفق در پایان افزود: هیّت های عزاداری باید از ایجاد جایگاههایی که منجر به مسدود شدن معابر عمومی و خیابانها می شود، خودداری کنند.