رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب گفت بعد از شش ماه یه نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد

به گزارش انعکاس بناب، دکتر وحید رضایی صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان بناب، با اشاره به افزایش فوق العاده مراجعات مبتلا به کرونا در بناب، گفت: هم اکنون ۱۱ نفر کرونایی در بیمارستان‌های بناب بستری هستند که اگر با این روند پیش برویم قطعا شهرستان بناب به وضعیت قرمز خواهد رسید.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب از فوت یک فرد کرونایی با بیماریی زمینه ای در بناب خبر داد و گفت: ۶ ماه بود که شهرستان بناب بستری و فوتی نداشت که متاسفانه بعد از شیوع نوع جدید ویروس کرونا در پیک هفتم، شاهد این وضعیت هستیم.

 

وی تنها راه مقابله با ویروس کرونا را تزریق واکسن عنوان کرد و گفت: تا این لحظه ۲۷۰ دوز واکسن در ۳ مرحله اول تزریق شده و متاسفانه رغبت به تزریق دوز چهارم یا یادآور بسیار پایین است و تنها ۱ درصد مردم بناب دوز چهارم تزریق کرده اند.

 

دکتر رضایی تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به سنین بالای ۱۸ سال را ضروری دانست و گفت: این روزها کاملا حیاتی و طلایی است، اگر مقابله و جدی گرفته نشود ممکن است شاهد پیک های شدید دیگر باشیم.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با اشاره به برپایی تجمعات محرم، گفت: لازم است تمامی هیئت های مذهبی مراسمات خود را ترجیحا در فضای باز برگزار کنند و حتما باید عزاداران عزیز ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک استفاده نمایند.

 

وی اعلام آمادگی کرد که اکیپ های سیار تزریق واکسن شبکه بهداشت و درمان بناب حاضر است در صورت نیاز نسبت به تزریق واکسن در مراسمات هیئت ها اقدام نمایند.

 

دکتر رضایی با اشاره به شایعه ایجاد شده در خصوص تاریخ انقضای واکسن های کرونا، افزود: اینگونه خبرها کاملا کذب است، مواردی از واکسن آستاریزانکا یک رز به تاریخ انقضای آنها مانده بود که کاملا امحاء گردید و هم اکنون نیز این نوع واکسن تزریق نمی شود.

@enekasebonab