نماینده مردم بناب در مجلس گفت: مذاکرات فرسایشی شده است و برخی از جریان های سیاسی داخل کشور و آمریکا نمی خواهند مذاکرات به نتیجه برسد، لذا از رئیس جمهور می خواهیم با انتخاب افرادی که به مذاکرات اعتقاد دارند مسیر مذاکرات را اصلاح کنند وگرنه با تیم موجود توفیق در مذاکرات بعید به نظر می رسد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام محمد باقری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر ماه ۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه و به عبارت دیگر صدقه توسط دولت به مردم پرداخت می شود، این در حالی است که دریاچه ارومیه در حال جان دادن است. مردم آذربایجان سال ها است که عزادار و نگران دریاچه ارومیه هستند، مردم آذربایجان صدقه دولت را نمی خواهند آنها احیای دریاچه ارومیه را می خواهند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری آذربایجان را سر ایران خواندند، اما بدانید با مرگ دریاچه ارومیه سر ایران هم به مرگ فرو خواهد رفت. دولت اگر می خواهید دریاچه ارومیه را نجات دهید فقط یک ماه ۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه را به احیای دریاچه ارومیه اختصاص دهید تا به طور همیشه دریاچه نجات پیدا کند، مردم آذربایجان خواستار توقف سدسازی های غیر کارشناسی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه هستند. به هوش باشید تعلل حتی یک روز در دریاچه ارومیه خیانت به شهدا و مردم آذربایجان است.

 

نماینده مردم بناب در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو گفت: اگر دنبال احیای دریاچه ارومیه هستید هر چه سریع‌تر دستور دهید رهاسازی آب پشت سدهای غیر کارشناسی انجام شود. وزیر کشاورزی نیز جلوی توسعه غیر کارشناسی کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه را بگیرد و الگوی کشت را تغییر دهد و همچنین کانال های سه و چهار را تمام کنید و آبیاری قطره ای و بارانی را به جد پیگیری باشید.

 

باقری خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: مردم تامین اجتماعی کامل یعنی درمان رایگان، شغل و مسکن مناسب می خواهند، مردم صدقه نمی خواهند. با دادن یارانه نقدی که تجربه شکست خورده در دولت دهم است دوباره راه انحرافی دولت دهم را می‌روید پرداخت ۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه در هر ماه و در سال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به مردم نابودی اشتغال، نابودی مسکن و خلاصه نابودی اقتصاد کشور است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان فقط یک مطالبه دارند، تاکید کرد: آن هم احیای دریاچه ارومیه است که احیای آن شغل و مسکن و هم درمان و پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن در منطقه دریاچه ارومیه است.

 

نماینده مردم بناب افزود: آقای رئیس جمهور تراز آب دریاچه ارومیه در حال حاضر به سال ۹۲ رسیده است، به عبارت دیگر در یک سال گذشته برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه تعطیل شده است. رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه باید خود حضرتعالی یا یکی از وزرای کابینه یا رئیس سازمان محیط زیست کشور باشد، لذا دستور دهید نسبت به اصلاح ساختار ابلاغی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

باقری با بیان اینکه پرداخت ۲۸ هزار میلیارد تومان در هر ماه یکی از عوامل مهم تورم است، گفت: آقای رئیس جمهور، گرانی و تورم کمر بیش از ۹۰ درصد مردم را شکسته است، شایسته است جلوی افزایش نقدینگی را در کشور بگیرید، گرانی در حال حاضر ۵۰ درصد است و سال آینده با پرداخت هر ماه ۲۸ هزار میلیارد تومان، تورم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در خصوص مذاکرات عنوان کرد: مذاکرات فرسایشی شده است، به نظر می‌رسد برخی از جریان های سیاسی داخل کشور و آمریکا نمی خواهند مذاکرات به نتیجه برسد، لذا از رئیس جمهور می خواهیم با انتخاب افرادی که به مذاکرات اعتقاد دارند مسیر مذاکرات را اصلاح کنند وگرنه با تیم موجود توفیق در مذاکرات بعید به نظر می‌رسد./ایسنا