عزاداری تاسوعای حسینی روز یکشنبه با حضور باشکوه هیات های مذهبی، مردم، مسئولان و مدیران شهرستان در حسینیه ها، تکایا و خیابان های شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، امروز همزمان با تاسوعای حسینی آیین های ویژه عزاداری در محلات مختلف شهرستان بناب و بخش ها و روستاها برگزار شد و مردم با حضور در هیات های مذهبی، سینه زنی و زنجیر زنی عشق و ارادت خود را به علمدار کربلا به نمایش گذاشتند.

تاسوعا روز حضرت عباس(ع) است روز ولایت‌مداری بزرگ پرچمدار کربلاست، که نام حضرت عباس(ع) با وفاداری به امیر خویش عجین شده است.

تاسوعا که می‌شود یعنی روز عباس(ع) فرا رسیده است، همان مردی که امان‌نامه داشت اما تسلیم ستم نمی‌شود، زیرا خون علی(ع) در رگ‌های او جاری است، آنان که با دلیل و راهنما قدم به کوی عشق حقیقی گذاشته‌اند، هیچ گاه گم نشده‌اند و به مقصد رسیده‌اند.

تاسوعا از “تسع” گرفته شده است و به معنی نهم و منظور از آن نهم محرّم سال ۶۱ هجری قمری است. ماه محرّم، ماه غم و اندوه اهل‏ بیت(علیهم السلام) و شیعیان آنهاست و ماه شهادت و یادآوری دلاوری‌ها و شجاعت‌ها و ایثارهای سیّدالشّهدا امام حسین(علیه السلام) و یاران باوفای او در کربلاست‏.

نگارنده و عکاس: مهدی رهیده