فرمانده سپاه ناحیه بناب علت وجود اکثر آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را عدم ترویج شایسته باورهای دینی و اعتقادی در سطح جامعه دانست.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ پاسدار یحیی حیدری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، اظهار کرد: در جریان انفاق و توزیع بسته های معیشتی، افرادی که در این امر خداپسندانه فعالیت کرده اند، تقدیر و قدردانی لازم صورت نگرفته است، بنابراین برای ترویج سنت انفاق باید از خیران تجلیل کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب از عدم کنترل و پیگیری بی حجابی و پوشش نامناسب جوانان توسط دستگاه های متولی انتقاد کرد و گفت: در برخی از ادارات شاهد بی تفاوتی نسبت به عفاف و حجاب کارکنان و مراجعه کنندگان هستیم نباید این مسئله در ادارات ما تبدیل به یک فرهنگ شود.

وی در عین حال با اشاره به لباس های نامناسب ایام محرم، گفت: خیلی از لباسهای سیاهی که به تازگی مد شده، نوشته های عجیب انگلیسی روی انها حک شده و بعضا معانی خوبی ندارند نباید از روی این مسئله به راحتی بگذریم، بنابراین دستگاه های فرهنگی باید در این خصوص ورود کنند.

سرهنگ حیدری با تاکید به ضرورت بهره مندی جوانان از امکانات موجود شهرستان، اظهار کرد: باید امکاناتی در راستای گذراندن مناسب اوقات فراغت جوانان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: در کاهش آسیبهای اجتماعی، باید باورهای دینی را در بین جوانان ترویج داد چرا که افزایش اعتقادات دینی و مذهبی، تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و می توان با تشویق و ترغیب، حضور جوانان در هیئت های عزاداری و پایگاههای مقاومت را پررنگ تر کرد.

سرهنگ پاسدار حیدری در خاتمه از وجود برخی انحرافات در جلسات خانگی بانوان گلایه کرد وگفت: برخی افراد که خود را مبلغ میدانند با حضور درمجالس عزای بانوان برخی مطالب غیرواقع و کذبی را مطرح میکنند که موجب انحرافات در دین می شود، باید مقابل این مسئله ایستاد و از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در این خصوص استفاده کرد.

نگارنده: الناز عصمتی تجرق