رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در شهرستان بناب گفت: متاسفانه روند بستری در بیمارستانها رو به افزایش است و این روند باعث شده شهرستان بناب به وضعیت قرمز تبدیل گردد.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر وحید رضایی در جلسه ستاد کرونای شهرستان، با اشاره به آمار تزریق واکسن در این شهرستان، گفت: تا به امروز در شهرستان بناب ۲۷۰ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن به جمعیت هدف بالای ۵ سال تزریق شده است که از این رقم ۸۷ درصد مردم بناب حداقل تک دوز واکسن خود را تزریق کرده اند.

وی تزریق دو دوز واکسن را ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: از جمعیت ۱۴۹ هزار نفری بناب تنها ۴۷ درصد ۳ دوز واکسن را تزریق کرده اند، توصیه ما این است برای بهبود وضعیت موجود دوز یادآور نیز حتما تزریق گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با اشاره به اهمیت تزریق دوز یادآور ویروس کرونا، گفت: اگر قبل از پیک هفتم ویروس کرونا تقریبا تمام شده حساب می شد به برکت واکسیناسیون بود، امروز هم برای اینکه عزیزان خود را از دست ندهیم و شرایط را به حالت قبل برگردانیم به یک همت همگانی برای تزریق دوز یادآور نیاز داریم.

دکتر رضایی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا تزریق واکسن است، گفت: متاسفانه روند بستریها در بناب رو به افزایش است از مردم عزیز بناب درخواست داریم حتما ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، نسبت به تزریق واکسن یادآور اقدام نمایند.

وی تعداد بستری های حال حاضر در بیمارستانهای بناب را ۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه تا به امروز در شهرستان بناب ۵۹۱ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب در خاتمه از تمامی نهادها، سازمانها، کارخانجات و دانشگاه ها خواست برای برگشت به شرایط بهتر، تزریق واکسن یادآور به کارکنان را در اولویت قرار دهند.

نگارنده: مهدی رهیده