مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: ۲۴ هزار دانش آموز این شهرستان سال جدید تحصیلی را در ۹۴۴ کلاس درس آغاز کردند.

عباس ممقانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکهزار و ۸۰۰ نفر همکار فرهنگی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان بنابی سازماندهی شده اند، افزود: سال جدید تحصیلی ۱۶۷ مدرسه شهری و روستایی میزبان فعالیت های آموزشی و پرورشی خواهند بود.

وی تحقق فرآیند آموزشی مطلوب را نیازمند مشارکت خانواده ها، مربیان و دانش آموزان دانست و گفت: امسال همگام با سیاست های کلان وزارت آموزش و پرورش در زمینه های سازماندهی نیروی انسانی، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن نظام بودجه ، توسعه مشارکت ها ی همه جانبه به تحقق اهداف عالی دولت یازدهم کمک خواهیم کرد.

ممقانی با تأکید براینکه سال تحصیلی جدید را با سیاست ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش آغاز می کنیم، اظهار کرد: توجه به موضوع نماز و مسایل قرآن و عترت جزو اولویت های آموزش و پرورش بناب در سال جاری است.

وی ادامه داد: دراین زمینه با هماهنگی به عمل آمده با حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب، با آغاز سال تحصیلی جدید در ۵۹ مدرسه شهری و چندین مدرسه روستایی نماز جماعت برگزار می شود.

ممقانی تأکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش نیازمند مدیریت جهادی است و همکاران جدید ما با همین نیت و انگیزه وارد میدان مسوولیت شده اند.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بناب همچنین از تشدید نظارت این مدیریت به فعالیت آموزشگاه های آزاد خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۳ آموزشگاه آزاد در این شهرستان دارای مجوز هستند و قرار است نسبت به پلمب آموزشگاه های بدون مجوز با همکاری دایره اماکن نیروی انتظامی اقدام شود تا برای اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

ممقانی با بیان اینکه طبق قانون باید تمامی مراکز آموزشی و تربیتی نوآموزان کمتر و بیشتر از چهار سال تحت نظارت مستقیم آموزش و پرورش فعالیت کنند، گفت: هم اکنون ۲۹ مدرسه پیش دبستانی و دبستان در این شهرستان دارای مجوز فعالیت هستند که نظارت بر آنها نیز جزو برنامه های این اداره است.

عباس ممقانی همچنین از وجود ۴۰ باب مدرسه فرسوده در شهرستان بناب خبر داد و افزود: این مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند اما این کار با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست و مشارکت جدی خیران مدرسه ساز را می طلبد.

ممقانی از بنابی های مقیم تبریز و تهران خواست در طرح های عمرانی آموزش و پرورش این مدیریت را یاری کنند.

وی ساماندهی ائمه جماعات مدارس را نیز از اقدامات اخیر این اداره اعلام کرد و گفت: برای اولین بار این ساماندهی با حضور و مشارکت مدیران مدارس صورت گرفته و به پیشنهاد مسوولان حوزه علمیه شهرستان از این پس در مدارس دخترانه از امامان جماعت خواهر و با هماهنگی حوزه علمیه استفاده می شود.

مدیر آموزش و پرورش بناب با بیان اینکه انتصابات دراین مدیریت با شیب ملایم انجام می شود، گفت: در بحث انتصابات بسیار حساب شده وارد شدیم و این انتصابات به دور از شائبه و حاشیه بوده و تغییرات با سیب ملایم است.

ممقانی با بیان اینکه نیروی انسانی اساس آموزش و پرورش است، یادآوری کرد: افرادی که وارد عرصه مدیریتی شده اند، از نیروهای با تجربه و خوش نام هستند و از تجربه کافی برخوردارند و همکارانی هم که از مسوولیت ها کنار کشیدند، اغلب بر اساس درخواست های خود آنها بوده و در بیشتر موارد در جاهای مناسب و مسوولیت های مناسب جابه جا شده اند.