جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس به ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، در این جلسه معاون فرماندار بناب هدف از برگزاری سالانه مراسمات و رویدادها را یادآوری و جلوگیری از به فراموشی سپردن حوادث مهم دینی و ملی دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم به انسان می فرمایند «وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ».

 

وی با بیان اینکه اگر حوادث و رویدادهای مهم همچون دفاع مقدس را متذکر نشویم ممکن است به مرور به دست فراموشی سپرده شوند، گفت: گاها افرادی که در متن ماجراها و حوادث انقلاب بوده اند این رویدادها را فراموش می‌کنند چه برسد به نسلی که انقلاب و دفاع مقدس و … را با چشم خود ندیده است لذا لازم است رویدادها و حوادث انقلاب، دفاع مقدس و … گرامی داشته شوند تا نسل جدید با تاریخ شکوهمند و با عظمت اسلام و انقلاب آشنا شود.

 

معاون فرماندار بناب ۸ سال جنگ تحمیلی را یکی از با عظمت ترین و مهم ترین رویدادهای تاریخ کشور دانست و گفت: علی رغم آنکه جنگ ۸ سال به طول انجامید و تمامی قدرت‌های جهان از رژیم بعثی در برابر انقلاب نوپای مردم ایران حمایت کردند تا انقلاب با شکست مواجه شود و علی رغم فروش تمامی تسلیحات و تجهیزات نظامی روز دنیا به دشمن، ایران اسلامی با اتکا به جوانان خود و با رهبری شجاعانه امام راحل در برابر شرق و غرب ایستاد و اجازه نداد دشمن بعثی یک وجب از خاک کشور را اشغال کند.

 

مبین افزود: جنگ علی رغم تمامی خسارت و آسیب‌های اقتصادی و … موجب شد بگفته امام خمینی (ره) استعدادهای ما شکوفا شود.

 

وی در طول ایام هفته دفاع مقدس بر ضرورت گرامیداشت یاد و نام شهدا و جانبازان و ایثارگران و … اشاره کرد و گفت: به واسطه غیرت و شجاعت شهیدان بود که امروز آزادانه زندگی می کنیم.

 

برگزاری ویژه برنامه های یادواره شهدا، نواختن زنگ مقاومت ،کوه پیمائی، پیاده روی خانوادگی، میزخدمت و … از جمله مواردی بود که بر انجام آن‌ها در ایام هفته دفاع مقدس تاکید شد.