استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به اجرای عدالت آموزشی در استان تاکید کرد.

به گزارش انعکاس بناب، عابدین خرم در ارتباط تصویری با مدیران مدارس سراسر استان در آستانه سال تحصیلی جدید، از مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش خواست تا به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند تا تمام نقاط استان از خدمات تعلیم و تربیت برخوردار شوند.

 

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس موجب دمیده شدن روحیه‌ای مضاعف در روح و جان خانواده‌ها خواهد شد، افزود: جامعه باید تحت تأثیر عشق و علاقه دانش‌آموزان برای حضور در مدارس قرار گیرد و خستگی دو سال تعطیلی مدارس تبدیل به نشاط و شور و شعف در جامعه شود.

وی اضافه کرد: از مجموعه آموزش و پرورش استان به ویژه معلمان ایثارگر انتظار داریم برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در دو سال اخیر تلاش کنند و خود معلمان نیز متناسب با نیازهای فکری و آموزشی دانش آموزان از نظر علمی و آموزشی به روز باشند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم بازگشایی مدارس یک حرکت پویا و بالنده برای در آغوش کشیدن دانش آموزان و مدارس محل ترقی و پیشرفت برای آنان باشد.

وی با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش در لایه‌های مختلف این مجموعه، خاطرنشان کرد: این سند محتوای باارزشی دارد که اگر مورد توجه قرار نگیرد، مجموعه آموزش و پرورش دچار روزمرگی خواهد شد و این موضوع قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازگشایی مدارس، فصل شکوفایی روح و روان فرزندان و شور و نشاط خانواده‌هاست، گفت: پویایی و بالندگی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت در گرو حضور دانش‌آموزان در مدارس است و سال تحصیلی جدید حتما به صورت حضوری آغاز خواهد شد.

عابدین خرّم همچنین از معلمان خواست تا از فرصت بازگشایی مدارس برای ارتقای سطح علمی خود متناسب با نیازهای فکری و آموزشی دانش‌آموزان و ارتباط قلبی و روحی با آنان استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه رفتار و کردار افراد جامعه متاثر از تعلیم و تربیت معلمان است، افزود: اگر خانواده‌ها احساس کنند که رفتار و کردار فرزندان آنها در مدارس به درستی شکل می‌گیرد حس همبستگی و دلبستگی عمیقی با معلمان و مجموعه آموزش و پرورش خواهند داشت.

وی همچنین به نگرانی جدی خانواده‌ها درخصوص سرویس مدارس اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس باید با برنامه ریزی های لازم در انتخاب سرویسها و هزینه آنها دقت کرده و نگرانی خانواده های دانش آموزان را رفع کنند.

علیرضا صیادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این ارتباط تصویری، گفت: سال تحصیلی جدید در بیش از ۸ هزار مدرسه و ۳۶ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در سراسر استان و با حضور ۳۳ هزار معلم آغاز می‌شود.