صبح روز سه شنبه آیین زنگ نماز (طرح نور چشم) به همت آموزش و پرورش بناب با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام اصغری به صورت پایلوت با حضور دانش آموزان مدرسه فاطمه الزهرا در مسجد میر غفور برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام اصغری در این آیین با تاکید بر هویت شناسی انسان در زندگی، گفت: برای انسانها راه برگشتی وجود ندارد، باید در زندگی سعی کنیم مسیر خود را درست انتخاب کنیم، چرا که بالاترین آرزو و خوشبختی طبق فرمایش خداوند متعال انتخاب مسیر درست زندگی است.

وی نماز و ایمان را ابزار مهم هویت بخشی به انسان دانست و گفت: هر وسیله ای دفترچه راهنمایی دارد، اگر انسان نیز با مراجعه به دفترچه راهنمای خود یعنی قرآن و نماز مسیر خود را انتخاب کند، قطعاً در طول زندگی دچار خطا نخواهد شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه فرمول همه خواسته ها و آرزوها خداوند متعال است، گفت: سعی کنیم دوستی با خدا را در این دنیا تجربه کنیم، اگر نگاه کنید تمام کسانی که به بالاترین درجات رسیده‌اند، از خیلی چیزهای دنیوی و مادی گذشتند تا به موفقیت دست یافتند، بنابراین انس با خدا، اهل بیت و قرآن می تواند شما دانش آموزان عزیز را به موفقیت‌های بزرگ برساند.

حجت‌الاسلام اصغری در خاتمه ضمن قدردانی از آموزش و پرورش بناب بابت طرح ریزی این برنامه، گفت: احیای نماز در مدارس توسط دانش آموزان کار بسیار مثبتی است که امیدواریم با عنایت خاصه خداوند متعال توفیقات خود را برای همه دانش آموزان عزیز و بانیان این طرح عنایت بفرماید.

گفتنی است طرح نور چشم در چهار بخش طرح محراب (اقامه نماز جماعت)، طرح بهار بندگی (جشن تکلیف)، طرح سه میم (پیوند نماز با مدرسه، منزل و مسجد) و طرح چون و چرا (جلسات گفتمان دینی) از امروز در مدارس کل کشور به اجرا در می‌آید.