رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تامین منابع مالی تکمیل پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری بناب خبر داد و گفت: طی توافقی که با بانک رفاه صورت گرفته، قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از این بانک جهت تکمیل پروژه پرداخت گردد.

به گزارش انعکاس بناب، محمدرضا پور ابراهیمی در حاشیه بازدید از برخی واحدهای تولیدی شهرستان و همچنین پروژه نیمه تمام استادیوم ورزشی بناب، با اشاره به مشکلات اکثر واحدهای تولیدی در این شهرستان، گفت: مشکل تعهدات ارزی واحدهای تولیدی یکی از مسائل مهم ماست که در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته و راهکارهای تسهیل کننده ای در این راستا انجام شده که در آینده امیدواریم برطرف گردد.

وی با بیان اینکه دو نرخی بودن ارز برای تولید زیان ده می‌باشد، گفت: طی جلسه‌ای که با رئیس بانک مرکزی داشتیم قرار شده به جای نرخ نیمایی نرخ توافقی جایگزین شود تا از این طریق صادرات تقویت شده و بخشی از تورم و مشکلات اقتصادی کشور برطرف گردد.

پور ابراهیمی از تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای سرمایه در گردش واحدهای کشاورزی خبر داد و گفت: این اعتبار با توافق وزارت جهاد کشاورزی و بانک عامل در اختیار واحد تولیدی کشاورزی شهرستان بناب قرار داده خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از صدور مجوز های تولیدی بدون توجه به تامین خوراک و مواد اولیه اظهار گلایه کرد و گفت: اگر وزارت صمت برای واحدی مجوز صادر کرده باید برای تامین مواد اولیه تعهد خود را انجام دهد، اگر امروز واحدی در خوراک خود مانده است مقصر دستگاه متولی است و ما به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی از واحدهای تولیدی فعال شهرستان خواست جهت شفافیت مالی و پیشرفت در عرصه تولید، در بازار سرمایه حضور پیدا کنند.