مراسم گرامیداشت مقام پرستار با حضور مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم و کادر سلامت بناب در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، فرماندار بناب در مراسم گرامیداشت مقام پرستار، خدمت و نیکوکاری به مردم را از خصوصیات ارزنده این عزیزان عنوان کرد و گفت: پرستار شخصی است که از بیمار تماماً عاجز را پاسداری می کند در حالی که عده‌ای از ماها در انجام امورات خود ناتوانیم.

وی از بزرگترین پرستار فراموش شده یاد ها، یاد کرد و افزود: مادر بزرگترین پرستار و سرمایه هر فرد در زندگی اوست، پرستاری که متوقف دوره خاصی از زمان نیست، او همیشه حامی و مراقب عزیزانش است.

وی گفت: از جمله خصوصیاتی که سبب مصادف شدن روز میلاد حضرت زینب کبری (س) با روز پرستار شده است حیا، عفت و ادامه دادن راه شهدا توسط پرستاران است.

فرماندار بناب با اشاره به اینکه چادری بنام چادر پرستاری در جنگ احد وجود داشت، افزود: پرستاران عصر کنونی از مدافعان سلامت هشت سال دفاع مقدس و حضرت زهرا (س) در جنگ احد کم ندارند که نمونه‌های بارز آنها در دوران کرونا شکوفا شدند.

وی صبر و شکیبایی پرستاران در دوران شیوع کرونا را مثال زدنی دانست و گفت: این عزیزان شاهد از دست دادن همکاران و هم نوعانشان بودند اما با این اوصاف در خط مقدم ایستادند و از جامعه و مردم خود محافظت کردند‌.

لعلی این خصیصه ها را مصداق بارز و درخور پرستاران دانست و افزود: مسئولان و جامعه سلامت همگی خادم مردم هستیم و سعی میکنیم که زندگی در خوری برایشان فراهم کنیم.