نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد بنیادین نظام اسلامی است و باید فعالان این دو بخش توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم در نشست شورای مرکزی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه را راهبرد جدی در تعالی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و دائمی بودن دبیرخانه فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های مختلف با این هدف است، که باید با جدیت دنبال شود.

وی وحدت و حوزه دانشگاه در پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار مؤثر برشمرد و اظهار کرد: سیاست گذاران و برنامه ریزان در دولت و فعالان سیاسی و اجتماعی باید وحدت و همگرایی در دانشگاه و حوزه را راهبرد بنیادین بدانند و به درستی آن را بشناسند، نه اینکه این مقوله فقط یک روز در تقویم بوده و به سادگی از کنار آن گذشت.

آل هاشم ادامه داد: همه روزها می‌توانند از روزهای به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویدادهای مهمی سبب می‌شود تا یک روز برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند و شایسته است که بیشتر در این باره کار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حوزه و دانشگاه در رسیدن به ادبیات و فضای گفتمانی مشترک و قابل فهم بکوشند، یادآور شد: باید توجه داشت فقدان ادبیات و فضای گفتمانی مشترک موجب ایجاد فاصله و سو تفاهم می‌شود.

آل هاشم با تاکید بر اینکه هر دو نهاد حوزه و دانشگاه باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند و وجود هر یک را برای اداره جامعه لازم و ضروری بدانند، افزود: این دو نهاد مقدس در عمل باید همکاری و هماهنگی‌های لازم بین خود را بیش از پیش افزایش دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر