رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که بخش حمل و نقل سهم ویژه‌ای در اقتصاد دارد، گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ تولید خودروی تجاری رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری مهر، صابر پرنیان بعد از ظهر امروز سه شنبه در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته حمل و نقل به رانندگان و تمام افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص رفع مشکلات بخش حمل و نقل استان اظهار کرد: با پیگیری‌های مسئولان ارشد استان مشکل ترخیص کشنده‌ها و کامیون‌هایی که در گمرک مانده بودند حل شده است.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی در توزیع محصولات روغن موتور جزو استان‌های سبز است، گفت: به منظور توزیع مناسب روغن موتور سعی کرده ایم این محصولات را به صورت مستقیم از پالایشگاه تبریز به دست رانندگان برسانیم تا مشکلی در این بخش ایجاد نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تأمین و توزیع لاستیک خودرو از طریق سامانه جامع تجارت گفت: گاهی اوقات تأمین لاستیک خودروی رانندگان استان به سایر استان‌ها زده می‌شود که در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم به زودی این موضوع حل شود.

پرنیان تاکید کرد: در حال حاضر اگر ۵۴ قلم لوازم یدکی قطعات خودرو و تا پایان امسال ۱۰۰ درصد کالاهای تولیدی در این بخش در سامانه جامع تجارت ثبت نشود این محصولات به عنوان کالای قاچاق شناخته می‌شوند.

وی افزود: دولت سیزدهم در خصوص رصد جریان کالاها و توزیع، یک کار انقلابی کرده است؛ به طوری که با راه اندازی سامانه جامع تجارت از تولید و مصرف کنندگان حمایت می‌کند و دلالان به صورت هوشمند از چرخه تأمین حذف می‌شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر