امام جمعه بناب با تاکید بر اینکه در برابر ناملایمات و سختی ها باید صبر و مقاومت کرد، گفت: مشکلات وحوادث تلخ آزمون و غربال است و در کوران حوادث تلخ رادمرد از نامرد شناخته می شود.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به آیه ۲۱۴ سوره بقره اینکه برای رسیدن به پیروزی و سعادت باید در برابر ناملایمات و سختی ها مقاومت کرد، اظهار داشت: در قاموس قرآن مشکلات و حوادث تلخ آزمون و غربال است، انسان های لایق ترفیع می یابند و دیگران زمین گیر می شوند، یعنی در کوران حوادث رادمردان از نامردان شناخته می شوند.

وی افزود: اینکه قدرت های شیطانی شما را در تنگنا قرار داده و تحریم و تهدید می کنند، این تنها شما نیستید بلکه اقوام پیشین نیز گرفتار مشکلات و سختی ها بودند و آنجا که کارد به استخوان میرسید ناله و استغاثه می کردند که نصرت الهی کی خواهد رسید.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه هرگز سنت های الهی بخاطر بی صبری تغییر نمی کند، تصریح کرد: اهل ایمان باید توجه کنند در قدرت و مشیت الهی حساب و کتاب در کار است، اگر مردم پاک و مومن شوند نعمت از آسمان و زمین بر آنها فراوان خواهد شد؛ گرچه در فضای عمومی جامعه این مطالب خریدار ندارد اما در جوامع مومنین باید گفت و تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خاطرنشان کرد: آیا اینقدر که قیمت مرغ و تخم مرغ و مسائل مادی را رصد می کنیم و این قدر به شب یلدا و بازی های جام جهانی و فضای مجازی دقت می کنیم، چند درصد آن را به دینداری و ایمان مان اهتمام و توجه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه حلال و حرام در جامعه رنگ باخته امربه معروف و نهی از منکر برچیده شده است و ارزش ها با ضد ارزش جابجا شده است، گفت: آیا با این وضعیت می شود منتظر رحمت و برکات الهی شد در حالیکه عین روایات است که اگر میان مردم و دینداری و بندگی فاصله افتد هر خطری آنها را تهدید خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه این انقلاب را دینداری و اعتقادات مردم ایران به پیروزی رسانید و همین دینداری و معنویت نیز از آن محافظت می کند، گفت: خدای ناکرده اگر پای بی بند و باری، تساهل و تسامح و روشنفکری های کذایی به میان آید آن وقت از اسلام بجز نام و از قرآن بجز رسم اثری باقی نخواهد ماند.

امام جمعه بناب ابراز امیدواری کرد: رمز حل مشکلات فقط خداباوری، خداجویی و خدامحوری است و اگر اقتصاد، معیشت و پولدار شدن برای رضای خدا باشد آنوقت مشکلات فروکش می کند و گرنه موجب طغیان گری خواهد شد.