مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: تغییر الگوی کشت و تغییر معیشت مردم منطقه از دامداری و کشاورزی به سمت مشاغل دیگر جزو ضرورت‌های حفاظت از دریاچه ارومیه و احیای آن است.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری مهر، سیروس داودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شرق دریاچه ارومیه در محدوده شهرستان آذرشهر در راستای طرح‌های مقابله با بیابان زایی بوته کاری شده است که اجرای این طرح تأثیر به سزایی در تثبیت خاک و جلوگیری از ایجاد ریزگردها در این منطقه داشته است.

وی بر ضرورت توسعه طرح‌های مقابله با بیابان زایی در حاشیه شرقی دریاچه ارومیه تأکید کرد و ادامه داد: ما برای توسعه بوته کاری و درختکاری در حاشیه شرقی دریاچه ارومیه آمادگی داریم و ضروری است برای تعیین تکلیف دامداران این منطقه که به رغم داشتن پروانه چرای دام از بهره‌برداری از مراتع منطقه به دلیل قرق اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، محروم مانده‌اند اقدام شود.

داودی اظهار کرد: لازم است دولت برای حمایت از دامداران و تغییر معیشت جوامع محلی حاشیه دریاچه ارومیه حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی به قرق منطقه و جلوگیری از چرای دام‌ها به رغم صدور مجوزهای قبلی اشاره کرد و گفت: متأسفانه حقوق عرفی دامداران منطقه از مراتع پس از هشت سال قرق اراضی شرق دریاچه ارومیه هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی تأکید کرد: تغییر الگوی کشت و معیشت مردم منطقه از دامداری و کشاورزی به سمت مشاغل دیگر جز ضرورت‌های حفاظت از دریاچه ارومیه و احیای آن است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر