تبریز-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر ظرفیت بالای آذربایجان شرقی در صنعت خودرو و قطعه سازی گفت: تلاش می کنیم استان را به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل کنیم.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری مهر، صابر پرنیان در آئین افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت خودرو تبریز افزود: در سال‌های گذشته در صنعت خودرو اقدامات خوبی انجام شده است ولی با این وجود رضایتمندی مردم در حوزه خودرو باید در قالب یک تکلیف همگانی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در نمایشگاه خودرو تلاش می‌کنیم قطعه سازان را به هلدینگ های خودروسازی وصل کنیم تا علاوه بر رشد و توسعه صنعت قطعه سازی، کیفیت خودروها نیز ارتقا یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدواریم برگزاری نمایشگاه خودرو علاوه بر این که عاملی برای ورود شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و دانشگاهیان با ایده‌های نو و خلاقانه به چرخه خودرو شود سهم آذربایجان شرقی در داخلی سازی صنعت خودرو را نیز ارتقا دهیم.

وی افزود: آذربایجان شرقی در تولید خودروهای تجاری اعم از کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و کشنده‌ها در کشور پیشران است.

پرنیان با بیان این که آذربایجان شرقی در صنعت قطعه سازی و مجموعه سازی قطب کشور است، گفت: در بخش خودرو خبرهای خوشی داریم که در روزهای آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: به منظور تأمین قطعات، نشست‌های تخصصی ما بین شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های فناوری، قطعه سازان و مجموعه سازان با هلدینگ های خودروساز برگزار خواهیم کرد

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر