تبریز- امام جمعه تبریز گفت: شرایط مردم بسیار شرایط سختی است و باید در بودجه سال آینده سفره و معیشت مردم و اقتصاد مردم و مسکن بی‌خانمان‌ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل ازخبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به نکته‌ای در خصوص لایحه بودجه کشور اشاره کرد و اظهار کرد: مطالبه ما از مجلس و نمایندگان همکاری به نفع مردم است، بودجه سال آینده توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد؛ بودجه همیشه موافق وموافقانی دارد و بالاخره هر کدام از موافقان و مخالفان برای خود دلیل خاصی دارند ولی توصیه بنده به مجلسیان و دولتمردان همکاری هر دو نهاد به نفع مردم باشد چراکه بودجه کشور به عنوان یک سند مهم مالی باید به نفع مردم تصویب و اجرا شود.

وی ادامه داد: شرایط مردم بسیار شرایط سختی است و باید در بودجه سال آینده سفره و معیشت مردم و اقتصاد مردم و مسکن بی‌خانمان‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: اهانت نشریه شارلی ابدو به مقام مرجعیت و به ارزش‌های نظام اسلامی را در این هفته دیدیم؛ بنده در این روزها نشنیدم که کسی به این نکنه اشاره کند که وقتی در سال ۱۳۵۶ یک روزنامه علیه امام (ره) مقاله‌ای نوشت و حالا دقیقاً در ۱۷ دی این نشریه شارلی ابدو نیز در ۱۷ دی چنین کاری کرد و این یک نکته جالبی است.

آل هاشم خاطرنشان کرد: اهانت نشریه فرانسوی که سابقه اهانت به مقدسات اسلام دارد؛ از آنجایی که محور اصلی این اتفاقات در کشور معطوف به مخالفت با مقدسات مردم ایران بود از این‌رو این اقدام در چارچوب اقدامات معارضانه مدعیان آزادی علیه استقلال مردم شریف ایران است و قطعاً این توهین تنها به مرجعیت نبود هجوم به باورهای مردم ایران بود.

وی متذکر شد: دولتمردان فرانسه در مقابله با نظام اسلامی تردیدی باقی نمی‌گذارد که توهین نشریه شارلی ابدو همان توهین دولت فرانسه به ارزش‌های ملت است از این‌رو دولت فرانسه باید متنبه شود.

وی با تاکید بر اینکه غرب باز هم اشتباه کرده است و چندین دفعه به ساحت پیامبر اکرم اهانت کردند، ادامه داد: نتیجه این اهانت‌ها چی شد؟ این شد که اقبال جوانان غرب به دین اسلام شد و این دفعه نیز نتیجه هتاکی قطعاً رغبت جوانان غرب به انقلاب اسلامی خواهد بود.

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به ۱۹ دی مردم قم اشاره کرد و گفت: این حرکت برخاسته از حرکت مردم قم و ولایت‌مداری آنها بود که در سرعت‌بخشی روند انقلاب بسیار مؤثر بود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۴ دی ماه سال ۵۷ گفت: در این روز مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران منتسب شدند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند، یادآور شد: وی خاطرنشان کرد: مرتباً دست اندرکاران اداره گاز با بنده تماس می‌گیرند از این‌رو توصیه می‌کنم تا در مصرف گاز در خانه و اداره‌ها و محل کار صرفه‌جویی کنیم تا همه از این نعمت بهره‌مند شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر