تبریز - معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت روز جوان ۱۲ جوان برتر آذربایجان شرقی تجلیل خواهند شد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر،امیر تقی زاده با اشاره به اینکه در هفته جوان سال جاری که از ۱۱ تا ۱۷ اسفند ماه است، جشنواره انتخاب جوانان برتر سال جاری تحت عنوان “جوانان برتر ایران زمین” اجرایی می‌شود و در نهایت ۱۲ جوان برتر استان در موضوعات تخصصی دوازده گانه شناسایی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان عنوان کرد: در این زمینه پیشرفت‌های خوبی در سطح استان آذربایجان شرقی به دست آمده است، و بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان، وظیفه آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان به عهده وزارت ورزش و جوانان و در استان‌ها به عهده اداره کل ورزش و جوانان استان است.

تقی زاده با بیان اینکه ۴۶۲ کارگاه آموزشی در سطح استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها که در قالب آموزش‌های کارگاه محور برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، آموزش‌های حین ازدواج توسط مراکز بهداشت و آموزش‌های پس از ازدواج توسط بهزیستی استان ارائه می‌شود و تاکنون ۴۶۲ کارگاه آموزشی تحت این عنوان در سطح استان برگزار شده است.

وی اذعان داشت: نشست‌های گروه‌های مرجع شامل روانشناسان، دبیران، مربیان و مدیران مدارس، ائمه جمعه و جماعات، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه در طول سال جاری به تعداد ۵۲ نشست و کارگاه هم اندیشی برگزار شده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در سطح استان فعال است، توضیح داد: بخش عمده‌ای از این مراکز در شهر تبریز قرار دارند که تأمین بخش اعظمی از نیازهای آموزشی و مشاوره‌ای خانواده‌ها در موضوع ازدواج و مسائل زوج‌ها را به عهده دارند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: از زوج‌های جوان و زوج‌های فرزنددار سربازان و کادر نیروهای مسلح پایگاه شکاری شهید فکوری و پدافند هوایی شمالغرب کشور با حضور فرماندهان این ۲ پایگاه و مدعوینی از ستاد مشترک کل نیروهای مسلح و همچنین آئین تجلیل از ۱۰۶ فعال و خادم حوزه ازدواج در هفته ازدواج سال جاری در مرکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: با ارزیابی وزارت ورزش و جوانان، در خصوص فعالیت‌های هفته جمعیت، رتبه اول و در حیطه برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج، رتبه دوم را در سطح کشور به دست آوردیم که این ۲ دستاورد مهم مرهون تلاش همکاران تلاشگر در ستاد و سراسر استان است.

تقی زاده افزود: در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان‌ها که با حضور استاندار و فرمانداران محترم به عنوان نماینده عالی دولت در استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا کنون ۴ جلسه استان و ۷۹ جلسه در بعد شهرستانی برگزار شده و مسائل مربوط به جوانان استان با حضور مدیران بیش از ۳۵ دستگاه اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان طرح و مورد بحث و بررسی و نتیجه گیری قرار گرفته است.

وی همچنین، یادآور شد: در جلسات کمیته‌های کارشناسی که مسائل و مشکلات حوزه جوانان توسط کارشناسان سطح استان را بررسی می‌شود تا ما حصل آن به جلسه ستاد ساماندهی برای تصمیم گیری کلان برده شود، تاکنون ۴ جلسه کمیته کارشناسی استانی و ۶۷ جلسه کمیته کارشناسی شهرستانی در طول سال جاری برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و گرد آوری رزومه از ۸۸ جوان استان برای طرح دستیاران جوان طبق شاخص‌های اعلامی در چهار محور جوان انقلابی، مدیر جوان، جوان عضو سمن و جوان نخبه انجام گرفته و فرمانداران سراسر استان هم اکنون از مشاوره‌های دستیاران جوان خود بهره مند هستند.

وی در خصوص طرح‌های ملی غنی سازی اوقات فراغت، جشنواره جوان برتر و خانه‌های جوان بیان داشت: طرح‌های ملی مصوب وزارت ورزش و جوانان در استان به جد پیگیری می‌شود و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر فعالیت‌های اوقات فراغتی مخاطبان آنها در طول سال انجام می‌گیرد و به زودی با شناخت دستگاه‌های فعال در حوزه جوانان آئین تجلیل و نکوداشت فعالیت‌ها و تلاش‌های آنان برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر