بیست و سومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب با شناخت برترین نمایش ها، به کار خود خاتمه داد.

به گزارش انعکاس بناب، حبیب صدقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر این شهرستان در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور هنرمندان و مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی در سالن مجتمع فرهنگی و هنری بناب برگزار شد ، گزارشی از فعالیت های تئاتر این شهرستانارائه نمود.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب، فعالیت انجمن نمایش بناب با تاسیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۳ در بناب آغاز شده و از بدو تاسیس جزو فعالت ترین رشته های هنری در این شهرستان بوده است.

وی تعداد تولید نمایش ها توسط هنرمندان این شهرستان از بدو تاسیس انجمن نمایش را بیش از ۴۰۰ اثر با بیش از ۲۰۰۰ اجرای عمومی عنوان نمود.

بنا به اظهار صدقی اولین جشنواره تئاتر شهرستانی در شمالغرب کشور در سال ۱۳۷۸ توسط هنرمندان بناب آغاز شده و همینطور اولین فعالیت تئاتر خیابانی نیز در استان توسط هنرمندان این شهرستان شروع شده و هنرمندان این شهرستان علاوه بر اینکه مستمراً در جشنواره های مختلف نمایش استانی، منطقه ای و ملی حضور مداوم دارند تاکنون موفق شده اند در بخش تئاتر خیابانی جشنواره بین المللی فجر سه بار حضور یابند که آخرین آن در جشنواره سالجاری بوده که با دو گروه شرکت نمودند .

وی حاصل برگزاری مستمر این جشنواره را تولید ۳۶۰ اثر نمایشی در طول این سال ها و شناسایی و تربیت هنرمندان زیادی خواند که در این مدت در هنر نمایش این شهرستانفعالیت نموده اند . به گفته حبیب صدقی در حال حاضر تعداد ۷ گروه ثبت شده نمایش در این شهرستان فعالیت دارند و چند گروه نیز آماده ثبت می باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب همچنین درباره این دوره از جشنواره اظهار داشت : در بیست و سومین جشنواره نیز تعداد ۶ گروه نمایش به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند که اجرای این نمایش ها با استقبال پرشور مردم هنردوست بناب انجام شد.

صدقی در خاتمه از هیات ارزشیابی نمایش شهرستان برای بازخوانی و بازبینی نمایش های شرکت کننده و همچنین هیات داوران مرحله نهایی جشنواره و نیز حمایت نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان ، مدیر کل و معاون هنری مدیر کل استان برای برگزاری این دوره از جشنواره تقدیر نمود.

  • نویسنده : شهرام سلیمان زاده