مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای عشایر آذربایجان شرقی از اعتبارات ریاست جمهوری ۱۵۰۰ میلیارد ریال جهت رسیدگی در حوزه آب و راه عشایر تصویب شده است.

به گزارش انعکاس بناب، سید محمدحسن آل هاشم مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی از قشر زحمتکش عشایر به عنوان همراه و حامی همیشگی انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: برای این عزیزان از اعتبارات ریاست جمهوری ۱۵۰۰ میلیارد ریال جهت رسیدگی در حوزه آب و راه عشایر تصویب شده است.

وی از تخصیص مقداری از این اعتبارات خبر داد و افزود: با تخصیص تمامی اعتبارات ریاست‌جمهوری تا فصل ییلاق تمامی راه‌های فرعی و اصلی عشایر بازسازی خواهد شد تا عشایر با سهولت به ییلاق سفر کنند.

مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از محدودیت و عدم واردات نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: واردات نهاده‌های دامی تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد که به موجب آن عرضه در بازار آزاد سبب گرانی نهاده دامی شده است.

سید محمدحسن آل هاشم توصیه کرد: عشایر و دامداران از کنسانتره های دامی که ارزش غذایی بالایی دارند و به صرفه تر از سایر نهاده ها هستند برای دام های خود استفاده کنند.

وی در مورد معضل آنتن دهی خط های تلفن همراه در ییلاق ها چنین گفت: ترفیع این مشکل بنا به گفته اداره کل ارتباطات در حال حاضر برای این اداره مقدور نمیباشد.

مدیر کل امور عشایر استان وجود بیمه برای عشایر را ضروری دانست و گفت: از تمامی عشایر تقاضا داریم که حتماً در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر عضو شوند.

وی به طرح تعادل دام در مراتع استان اشاره کرد و گفت: عشایر حافظان اصلی مراتع هستند بنابراین با رعایت کردن اصول و قوانین مراتع نقش بسزایی در صیانت از مراتع خواهند داشت.

سید محمد حسن آل هاشم حذف و کشتار دام های ماده را تا مقدار محدودی طبیعی دانست و افزود: قشر زحمتکش عشایر واقعاً در مذیقه است اما با این حال عاشق شغل خود هستند و تولید و خدمت رسانی به جامعه را وظیفه خود میدانند ما نیز از احساس مسئولیت تمامی این عزیزان قدردانیم.