جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف شهرستان با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امورمالیاتی استان و روسای اتحادیه های اصناف برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، در این جلسه فرماندار بناب با بیان اینکه امروز شاهد جنگ اقتصادی همه جانبه دشمن علیه کشورمان هستیم، گفت: بخشی از وضعیت گرانی و تورم موجود در بازار ریشه در تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه دشمن دارد اما بخشی مربوط به مدیران، مسئولین و خود مردم و اصناف و کسبه است.

وی افزود: امروز ما وظیفه داریم تا بیش از گذشته به فکر همدیگر باشیم و از خود گذشتگی و فداکاری نشان دهیم.

لعلی با بیان اینکه اصناف و کسبه همواره در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشتند، گفت: ما ثابت کرده ایم که هر زمان در معاملات اقتصادی خود جانب انصاف را نگه می داریم منفعت عمومی بیشتر می‌شود.

فرماندار بناب گفت: بازار بناب همواره بدلیل انصاف و مردم داری کسبه خود محوریت و مرکزیت را در بین شهرستان های همجوار داشته بگونه ای که مردم شهرهای همجوار برای خرید در بسیاری مواقع بناب را انتخاب می‌کنند که امیدواریم این مساله همچنان تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه نرخ مالیات در سال های اخیر چندین برابر افزایش داشته، گفت: هر چند اداره دولت ها امروز بر پایه مالیات است اما باید در نظر داشته باشیم در اخذ مالیات منافع بازاریان نباید نادیده گرفته شود.

رضا لعلی در همین خصوص به اخذ مالیات با استفاده از تراکنش دستگاه های کارت خوان اشاره کرد و گفت: برای نمونه برخی از اصناف تولیدی بوده و مالیات باید تنها به سود حاصل از کارمزد کالایی که تولید می‌کنند تعلق یابد در حالیکه مالیات به کل تراکنش آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی به پرکردن اظهار نامه های مالیاتی توسط اصناف اشاره کرد و گفت: درصورتیکه خوداظهاری اصناف ملاک تصمیم گیری سازمان امور مالیاتی نیست پس چه اصرار و ضرورتی بر پر کردن اظهار نامه ها توسط اصناف است.

لعلی در پایان اظهار امیدواری کرد تا مشکلات اقتصادی و وضعیت گرانی موجود در بازار با همراهی و همدلی دولت، مردم و تمامی آحاد جامعه با همدیگر مرتفع گردد.