معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای مطالعه بیشتر داوطلبان و چالش‌های تعطیلی مراکز آموزشی در ایام پایان سال، آزمون به هشتم اردیبهشت سال آینده موکول شد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، نشست خبری صادق ستاری فرد معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، با موضوع “رتبه بندی و آزمون استخدامی” صبح امروز برگزار شد.

ستاری فرد ضمن گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز با بیان اینکه دو موضوع رتبه بندی و آزمون استخدامی پیش رو را در دست بررسی داریم. در موضوع رتبه بندی تاکنون نهصد و سی هزار پرونده رتبه بندی تاکنون صادر شد. تو معلمان قریب به صد و سی هزار نفر را شامل می‌شوند. تاکنون ۴۱۱ هزار و ۷۸۰ نفر پرونده قطعی داشتند. حدود ۶۶ هزار نفر بازنشسته و حدود ۳۴۵۶۰۷ نفر هم شاغل هستند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان از رتبه یک تا پنج صورت گرفته است؛ گفت: ۳۱۵۹۲ معلم رتبه یک، ۸۱۰۲۸ معلم رتبه دو، ۲۱۸۵۸۱ معلم رتبه سه، ۱۳۱۶۸ معلم رفته چهار و ۱۲۳۸ معلم برای رتبه پنجم صورت خواهد گرفت.

فرآیند رسیدگی به اعتراض معلمان از روز نهم در سامانه آغاز به کار خواهد کرد تا همکاران اعتراض خود را نسبت به رتبه بندی خواهند داشت.

در سال آینده با موجی از بازنشستگی همراه هستیم. سونامی بازنشستگان آموزش و پرورش را در سال آینده خواهیم داشت. پیشنهاد ما اضافه شدن خروجی دانشگاه فرهنگیان است اما متأسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان کفاف نیاز وزارت آموزش و پرورش را نمی‌دهد و ما ناچاریم از آزمون استخدامی منطبق با ماده ۲۸ استفاده کنیم تا از چالش بازنشستگی معلمان برای اضافه شدن نیروی جدید و جوان و انقلابی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۴ هزار بازنشسته قطعی در سال آینده خواهیم داشت؛ گفت: حتی اگر ۲۰ درصد این افراد هم مایل به ادامه حضور در آموزش و پرورش باشند؛ هفتاد هزار نفر به طور قطعی از نظام آموزشی کشور خواهند رفت و ما نیازمند نیروی متعهد و جوان هستیم.

ستاری فرد افزود: در نظر داشتیم در اسفند ماه آزمون استخدامی را برگزار کنیم اما برای مطالعه بیشتر داوطلبان و چالش‌های تعطیلی مراکز آموزشی در ایام پایان سال آزمون به هشتم اردیبهشت سال آینده و بعد از ماه مبارک رمضان خواهد بود. تعداد نیاز ما فعلاً برای دوره ابتدایی است و ۲۸ هزار معلم نیاز خواهیم داشت که از این بین ۲۳۳۲ معلم استثنایی و ۹۹۲ معلم ویژه مناطق عشایری و مرزی مورد نظر ماست.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از آزمون آینده سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی خواهد بود؛ علاوه بر اصلاح مواد آزمون، منابع آزمون هم مشخص خواهد شد.

ستاری فرد خاطر نشان کرد: در آزمون‌های گذشته داوطلب می‌توانست یک کد رشته محل را انتخاب کند ولی در آزمون سال آینده داوطلب می‌تواند سه کد رشته را انتخاب کند تا در هر سه فرصت تلاش داشته باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر