استاندار آذربایجان شرقی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری از عوامل مهم جذب نوجوانان به مساجد هستند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، عابدین خرم صبح دوشنبه با حضور در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان (فهما) با تأکید بر این‌که خدمت در حوزه فرهنگ و هنر مساجد، توفیقی الهی برای کارکنان این ستاد است، اظهار داشت: تمام خادمان افتخاری مساجد که در کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت می‌کنند، نقش مهم و اثرگذاری در تعالی فرهنگ دینی جامعه بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد، همین کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه های فعال است که امیدواریم با توسعه این مراکز در مساجد استان شاهد رونق معنوی این اماکن الهی باشیم.

خرّم با اشاره به گسترش قابل توجه کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد روستایی استان آذربایجان شرقی، گفت: ظرفیت کم‌نظیر موجود در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، توجه بیش از پیش دیگر متولیان فرهنگی، دینی و هنری استان را می‌طلبد.

بیش از ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعالیت دارند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی (فهما) نیز در این دیدار اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعالیت دارند که بیش از ۶۰ درصد این مراکز در مساجد روستایی فعال هستند.

مرتضی شفیعی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی و اجتماعی موجود در کانون‌های مساجد استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ کتابخانه مخزن‌دار و باز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان مسجدی است که آثاری ماندگار در ارتقای سطح علمی ایشان داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، تعداد دانش آموزان قبول شده در آزمون سراسری کنکور در مساجدی که دارای کانون فرهنگی هنری و کتابخانه بوده اند، بیش از دیگر مساجد بوده است؛ ضمن این‌که میانگین سنی نمازگزاران در این مساجد پایین‌تر بوده است.

شفیعی در ادامه از برگزاری همایش تجلیل از خادمان فرهنگی، هنری، قرآنی، اجتماعی و کتابخانه‌ای مساجد استان خبر داد و گفت: این همایش همزمان با ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در تبریز برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر