معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به کمبودهای بودجه ای گفت: به نظر می رسد از مالیات بر سیگار می توان منابعی را به ساخت خوابگاه های دانشجویی و تقویت تغذیه دانشجویی اختصاص داد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر: دکتر عباس شیراوژن درباره رشد بودجه سرانه دانشجویی گروه علوم پزشکی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و اختصاص بودجه‌ای برای جذب تسهیلات بانکی ساخت خوابگاه گفت: ما در معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت پیگیر موضوع ۲ هزار میلیارد تومان بودجه تسهیلات بانکی که برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی در لایحه بودجه آمده، هستیم.

وی با اشاره به تفاوت در سرانه دانشجویی لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: دانشجویان همگی فرزندان این کشور هستند و تفاوتی میان دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت نیست.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد از منابع دیگر از جمله مالیات بر سیگار که هم باعث کاهش مصرف سیگار و ارتقا سلامت مردم می‌شود می‌توان منابعی را به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و تقویت تغذیه دانشجویی اختصاص داد. ضمن اینکه اگر تاکید شود که منابع درآمدی مالیات بر سیگار می‌تواند در این مسیر هزینه شود اثر مثبتی بر تصویب آن بگذارد.

وی گفت: افزودن بودجه‌های زیرساخت خوابگاهی در حوزه وزارت علوم و در حوزه وزارت بهداشت خرج و هزینه کرد نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده و نشاط فکری، روحی و جسمی دانشجویان کشور است تا بتوانیم نسل دانش آموخته بانشاط، با سواد و خوب داشته باشیم.

شیراوژن درباره وضعیت نامناسب تورم موادغذایی در بحث تغذیه دانشجویی گفت: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مکاتباتی با معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در حوزه مشکلات تورم قیمت مواد غذایی داشته اند و در مقابل پیمانکاران بدهی انباشته‌ای دارند که این امر بر کیفیت غذا و خدمتی که تغذیه تأثیر گذار است و مطلوبیت لازم را ندارد.

وی یادآور شد: برخی از دانشگاه‌ها ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارند که البته سازمان برنامه و بودجه هم همکاری خوبی داشته و امیدواریم که این همکاری ادامه داشته باشد تا دانشگاه‌ها بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر