تبریز-مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی این منطقه در سال جاری ۷۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا قربانی، : از ابتدای سال جاری تا پایان اسفند سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۶۲ مسافر جابجا شده اند در حالی که تعداد مسافر جابجا شده در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۹۰۶ نفر بود.

وی اظهار کرد: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان ریلی این منطقه شامل یک میلیون و ۶۱۳ هزار و ۹۱۱ مسافر بین شهری و ۴۴۲ هزار ۷۵۱ مسافر حومه‌ای است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: میزان افزایش تعداد مسافران بین شهری و حومه‌ای جابجا شده در سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان نسبت مدت مشابه سال قبل به ترتیب نیم و ۳.۵ برابر شده است که این میزان افزایش جابجایی مسافر در نوع خود چشمگیر و بی سابقه است.

قربانی، همچنین با اشاره به آغاز پیش فروش قطارهای نوروزی از روز شنبه ۱۳ اسفند سال جاری، ادامه داد: پیش فروش بلیط‌های نوروزی برای کل مسیرها غیر از مسیر مشهد مقدس از ساعت هشت صبح به صورت (حضوری) و از ساعت ۱۴ در این مسیرها بصورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: از روز یکشنبه ۱۴ اسفند نیز پیش فروش مسیرهای منتهی به مشهد غیر از مسیر تهران – مشهد و بالعکس از ساعت هشت صبح به صورت (حضوری) و از ساعت ۱۴ در این مسیرها بصورت غیرحضوری آغاز می‌شود.

قربانی، ادامه داد: از روز دوشنبه ۱۵ اسفند نیز بلیت قطارهای نوروزی مسیر تهران – مشهد و بالعکس از ساعت هشت صبح به صورت حضوری و از ساعت ۱۴ در این مسیرها بصورت غیرحضوری عرضه خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر