ظهر امروز جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور فرماندار، معاون فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اداره تعزیرات حکومتی و سایر ادارات مربوطه در محل فرمانداری بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ رضا لعلی در جلسه ستاد تنظیم بازار به همکاری دولت و مردم در بحث ثبات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: نظارت بر بازار قطعاً بازدارنده خواهد بود اما با این حال به طور مکرر امکان پذیر نیست لذا از کسبه و اصناف تقاضا داریم که خود بر اهمیت این موضوع عنایت داشته باشند.

وی نظارت بر کیفیت کالاها را در کنار قیمت آن ضروری دانست و گفت: نهادهای مختلف در حوزه های خود به شکل تخصصی تر بر کیفیت و قیمت محصولات اشراف داشته باشند.

لعلی توزیع کالاهای اساسی بصورت مستقیم را عاملی موثر بر تنظیم قیمت های بازار عنوان کرد و افزود: تهیه و توزیع عادلانه کالاهای اساسی در بین مردم، کمک زیادی به ثبات اقتصادی در بازار خواهد گذاشت.

فرماندار بناب به رکود حاکم بر بازار فعلی اشاره کرد و گفت: باید از دو بُعد مردم و اصناف به مشکل فعلی نظاره گر باشیم کسبه و مردم هردو در مذیقه هستند پس سعی بر این باشد در صورت بروز هرگونه تخلف متناسب با قانون و چارچوب با خاطیان برخورد شود.

رئیس اداره صنعت و معدن نیز در این جلسه از عدم کمبود کالاهای اساسی در شهرستان بناب خبر داد و تاکید کرد: تمامی اتحادیه ها و واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت های روز در دید عموم هستند و در پی آن باید در سامانه جامع تجارت نیز نام نویسی کنند.

در ادامه نیز رئیس اداره تعزیرات حکومتی بناب، به نحوه برگزاری حراجی ها در سطح شهرستان پرداخت و گفت: کسبه و اصناف برای این کار باید مجوز تهیه کنند در غیر این صورت ۳۰۰ میلیون تومان جریمه خواهند شد.

رستمی به افزایش محسوس جرایم گران‌فروشی و اختلال در تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: مردم می‌توانند از طریق سامانه های تلفنی ۱۲۴ و ۱۳۵ شکایات خود را در مورد نوسانات بازار اعلام کنند.

دکتر گنج پور نیز در پایان از معدوم سازی ۵۰۰ کیلوگرم گوشت و مرغ تاریخ گذشته در شهرستان بناب خبر داد و گفت: میدان دواب به علت پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی تعطیل شده بود که به احتمال زیاد از هفته آینده دایر شود.