تبریز- مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: تعداد وقایع ازدواج ثبت شده در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۰.۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، محمد حیرت انگیز چرندابی افزود: در حالی که پارسال تعداد ۲۵ هزار و ۴۰۲ فقره ازدواج در آذربایجان شرقی ثبت شده بود، این رقم طی سال جاری به عدد ۲۲ هزار و ۶۷۶ فقره کاهش یافته است که ادامه این روند زنگ خطر جدی برای افزایش جمعیت می‌باشد.

وی همچنین از افزایش ۷.۲ درصدی طلاق از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: پارسال تعداد هفت هزار و ۸۳۵ فقره طلاق در آذربایجان شرقی ثبت شده بود که این رقم از ابتدای امسال تاکنون به عدد هشت هزار و ۳۹۷ فقره رسیده است.

حیرت انگیز چرندابی تلاش‌های نهادهای مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای ایجاد تغییرات در خصوص ازدواج و طلاق را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرایط کنونی به هیچ عنوان برای آینده کشور مناسب نیست و باید همه در کنار هم با هم افزایی نسبت به افزایش ازدواج و کاهش طلاق تلاش وافری از خود نشان دهند.

حیرت انگیز چرندابی همچنین از کاهش میزان زاد و ولد از ابتدای سال جاری تاکنون در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در این مدت تعداد ۳۸ هزار و ۹۸۵ فقره ولادت در ادارات ثبت احوال استان تحریر شده است که این رقم نسبت به سال قبل با کاهش ۵.۵ درصدی مواجه است.

به گفته وی پارسال در آذربایجان شرقی تعداد ۴۱ هزار و ۲۳۷ فقره ولادت ثبت شده بود.

حیرت انگیز چرندابی ادامه داد: از مجموع متولدین ثبت شده در استان، تعداد ۲۰ هزار و ۴۴۴ نفر مذکر و ۱۸ هزار و ۵۴۱ نفر مونث بودند.

وی با اعلام اینکه تعداد فوتی‌های سال جاری آذربایجان شرقی نسبت به پارسال ۲۵.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار و ۵۲۴ مورد فوتی ثبت شده است که این رقم در کل سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۴۱ مورد بود.

حیرت انگیز چرندانی افزود: از مجموع فوت شدگان سال جاری آذربایجان شرقی تعداد ۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر را مردان و ۹ هزار و ۱۵۹ نفر را زنان تشکیل می‌دهد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر