امام جمعه بناب گفت: اگر به مسائل شرعی و دینی در ایام صله رحم نوروزی توجه نشود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دوام و استحکام خانواده ها وارد شود.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن نوروز و آغاز بهار طبیعت و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن اظهار داشت: بهترین رسم در نوروز دید و بازدید از بزرگترها و خویشاوندان است که این رسم و رسوم خود برترین عبودیت و اطاعت از پروردگار و از اهم مهمات دین اسلام است.

وی افزود: برقراری ارتباط و رفت و آمد در این ایام بسیار مبارک و مورد تاکید معصومین علیهم السلام است، خصوصا در این ارتباط انسان بتواند با مومن بریده ای آشتی کند یا آشتی بدهد، دل مومنی را شاد کند و حاجت برادر مومنی را برآورده سازد.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه ایام نوروز مصادف با ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای صله ارحام، دستگیری ثروتمندان از نیازمندان فامیل، رفع خصومت، ترویج معروف و تذکر منکر و رعایت حدود الهی است، تصریح کرد: سعی شود در این رفت و آمدهای عبادی حلال و حرام، محرم و نامحرم و حدود شرعی رعایت شوند، که اگر به مسائل شرعی و دینی توجه نشود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دوام و استحکام خانواده ها وارد شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب طلوع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را برخاسته از مسجد دانست و گفت: هر چه بنیه ایمان و معنویت فرزندان مان مستحکم تر شود، دوام و بقای این کشور در برابر هجمات استکبار بیشتر و استوارتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خاطرنشان کرد: تمام دستاوردهای کشور اعم از صنایع نظامی و دفاعی، هوا فضا و بیمارستان هزار تختخوابی مدرن هوشمند و پالایشگاه بومی که اخیرا در کشور به بهره برداری رسیدند، همه به برکت نظام متعهد و مقاومی است که از مسجد و مسجدی بهم رسیده است.

امام جمعه بناب با اذعان بر اینکه در سایه عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی یک چراغ سبز ایران به عربستان تمام معادلات سیاسی منطقه و جهان را تغییر داد، افزود: این اقتدار و عظمت نتیجه مقاومت مردم انقلابی در برابر اغتشاشگران مزدور و درخشش و حضور پرشور شما مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی و عدم ثبات قیمت ها در کشور وجود دارد و دولت باید برای رفع آنها تلاش کند، گفت: اما باید توجه کنیم که تورم و گرانی در اثر قحطی و فقر نیست بلکه علت عمده گرانی دامن زدن مردم به احتکار دلار و طلاست که موازنه ها را در کشور بهم میزند؛ و گزارشی که چند روز قبل رسید حدود ۵۶ تن طلا فقط در شهرستان بناب در خانه ها هست.

باقری بنابی در پایان خطاب به خانواده ها در خصوص استفاده از مواد در مژه ها و ناخن ها در آرایشگرها متذکر شد: کوچکترین مانع در بدن برای وضو و غسل را باطل و نماز و سایر عبادت ها را با مشکل مواجه می سازد، لذا مسئولان با برپایی کلاس های آموزشی برای کسبه ها و آرایشگران حد و حدود این موضوعات را یادآوری کنند.