مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در راستای تعادل بخشی به آب های زیرزمینی تاکنون یک هزارو ۷۵۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان پُر شده است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده به اقدامات این شرکت در راستای تعادل بخشی به آب‌های زیرزمینی در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: شناسایی چاه‌های غیرمجاز در حال حفاری و پرکردن این چاه‌ها، نصب کنتور هوشمند، تخریب استخرهای زهکش حاشیه رودخانه‌ها، توقیف پمپ و شناسایی تصرفات حریم رودخانه‌ها از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: ۴۲ اکیپ گشتی و بازرسی در استان به صورت ۲۴ ساعته مشغول گشت زنی و بازرسی از چاه‌های پروانه دار و همچنین شناسایی و گزارش چاه‌های غیر مجاز هستند.

غفارزاده گفت: تاکنون ۶۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفاری گزارش شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه حفر انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین از حفاری ۴۷۵ حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری شده و دستگاه حفاری نیز توقیف شده است.

غفارزاده افزود: با اقدامات صورت گرفته، از برداشت غیرمجاز ۴۸.۸ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همچنین به کنترل و بازرسی چاه‌های مجاز نیز اشاره کرد و گفت: با نصب ۱۰۰۶ دستگاه کنتور هوشمند، اضافه برداشت آب در ۹۵۳ حلقه چاه جلوگیری و تعدادی چاه نیز پلمب شد.

غفارزاده به اقدامات انجام شده در حاشیه رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا، ۷۷ دستگاه پمپ ثابت و سیار در حاشیه رودخانه‌های استان توقیف و پنج هزار و ۵۴۸ مورد تصرفات حریم رودخانه‌ها رفع و ۱۴۹ استخر زهکش حاشیه رودخانه‌ها قلع و قمع شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر