امام جمعه بناب گفت: انقلاب اسلامی در ایران این رشد و بلوغ فکری را در جامعه بوجود آورد که زن در اصلاح جامعه، تربیت فرزند و هدایت خانواده نقش بنیادی دارد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به هویت و جایگاه زن قبل و بعد از انقلاب در این کشور اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب کرامت و هویت یابی بانوان ایرانی است؛ در حالیکه قبل از انقلاب غربی ها با شعار فریبنده زن گرایی هویت و حیثیت آنان را غارت و رژیم پهلوی نیز به عنوان عروسک گردان این برنامه ایفای نقش میکرد و سعی در ابتذال زن داشت.

وی افزود: قبل از انقلاب شاه صدر اول مملکت جایگاه زن را از آن مقام شرافت و منزلت به مرتبه حیوانی و لذت جویی تنزل داد، اما انقلاب اسلامی بانوان اصیل این کشور را از جاهلیت قرن چهاردهم نجات داد و به جایگاه واقعی خود بازگردانید و عملا اثبات کرد که زن نیز مانند مرد انسان است و هیچ خللی در گوهره وجودی او نیست.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه رژیم پهلوی با تبعیت از جهان غرب تحت شعار دروغین آزادی زنان را به ابتذال کشاند و بنیان خانواده را نشانه رفت، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب خود این رشد و بلوغ فکری را در جامعه به وجود آورد که زن در اصلاح جامعه، تربیت فرزند و هدایت خانواده نقش بنیادی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه شعار “زن، زندگی، آزادی” خطرناک ترین دام برای بانوان اصیل است، گفت: هزاران بدبختی در عقبه این شعار تدارک دیده شده و همان نسخه ای است که رژیم پهلوی آن را در کشور پیاده می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهار توبه و استغفار از گناهان است و اصرار بر گناه در این ماه منشاء گرفتاری و بدبختی هاست، خاطرنشان کرد: کارفرمایان و کارخانه های تولیدی دقت کنند که ثروت اندوزی و تولید بخاطر گردش چرخه اقتصادی کشور اگر توام با گناه و معصیت باشد هرگز برکت نخواهد داشت.

امام جمعه بناب ضمن گلایه از عمران و آبادانی ناعادلانه در سطح شهر خطاب به مسئولان ذیربط گفت: در بودجه بندی عمرانی شهر جامع نگر و عدالت محور حرکت شود و تبعیض در کار نباشد، در حالیکه ضلع غربی شهر مشکلات فراوان انباشته است و اگر امکاناتی هست در همه مناطق شهر هزینه شود.

وی در این خصوص ادامه داد: بنده مختصر و سربسته عرض کردم و منتظر نتیجه از طرف مسئولین مربوطه هستم که آیا در عمران و آبادانی شهر عدالت و انصاف رعایت شده یا ملاحظاتی در کار است؟ و گرنه هفته آتی صریح با مردم صحبت خواهم کرد، آن وقت عزیزان از بنده گله مند نباشند.