فرماندار بناب گفت: مِن بعد دهیاری های حائز شرایط به دستگاه‌ اجرایی تبدیل خواهند شد و از اعتبارات استانی و ملی جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی بهره مند خواهند شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ رضا لعلی صبح امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی بناب با اعلام دو خبر مسرت بخش برای روستاهای شهرستان، گفت: مِن بعد دهیاری های حائز شرایط به دستگاه‌ اجرایی تبدیل خواهند شد و از اعتبارات استانی و ملی جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه به جرایم پرداختی ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستایی پرداخت و افزود: در قانون ماده ۹۹ چنین بود که اگر شخصی داخل محدوده روستایی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کرد جرایم آن به خزانه ملی واریز می شد که از این پس مبالغ به صندوق دهیاری‌ها برای هزینه کرد روستا اختصاص خواهد یافت.

فرماندار بناب از اجرای پروژه های عمرانی برای عشایر شهرستان بناب خبر داد و گفت: بهتر است به جای سرمایه‌گذاری در مراتع سهند که موجب پراکندگی اعتبارات تخصیصی عشایر میشود در زمینه ایجاد سکونتگاه عشایر در منطقه و پروژه‌های عمرانی خاص کار شود.

رضا لعلی به مسائل دو روستای فاقد دهیاری شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: توجه و رسیدگی به دو روستای قیماسخان و حاج مصیب که فاقد دهیاری هستند در برنامه های بخشداری قرار گیرد.

وی اعتبارات روستاهای قیماسخان و حاج مصیب را به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: احتمال استقرار دهیاری در روستای قیماسخان که دارای ۲۰ خانوار می باشد و شرایط لازم را کسب کرده وجود دارد.

لعلی اعتبارات تخصیص یافته استانی به شهرستان بناب را در سال گذشته ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبارات در بخش‌های مختلف تملک و دارایی، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، طرح‌های هادی روستایی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، آبفا و راهداری شهرستان بناب مورد استفاده قرار گرفته است.

فرماندار بناب اقدامات صورت گرفته را فراتر از اعتبارات تخصیص یافته عنوان کرد و افزود: چنین اعتباری برای این حجم از پروژه‌ها قطعاً کفاف نمی داد اما با تلاش های نماینده و مدیران دستگاه‌های اجرایی توانستیم از سایر منابع جذب اعتبار انجام دهیم تا طرحی نصفه و نیمه باقی نماند.