امام جمعه موقت بناب گفت: شایسته نیست در کشور متعلق به امام زمان (عج) و کشوری که خارجی ها آن را کشتی نوح و کشتی نجات می دانند، برخی اقدام به بی حجابی کنند.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام علی اعلایی بنابی در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با عرض تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به تمامی مسلمانان خصوصا مومنین و روزه داران بنابی اظهار داشت: عید فطر یک عید باستانی یا قراردادی نیست، بلکه این یک عید تکوینی و ملکوتی است که در آن خداوند باریتعالی از بندگان مومن و باتقوا تفقد می کند.

وی افزود: در اولین ساعات عید فطر بندگان مومن خدا به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی در یک اجتماع باشکوه و منسجم نماز به پا می دارند؛ بنابر این توصیه اکید است بمنظور تعظیم شعائر دینی مومنین نماز عید فطر را بصورت متمرکز و باشکوه برگزار کرده و از اقامه آن در محلات پرهیز شود.

خطیب جمعه موقت بناب با اشاره به طرح رعایت حجاب و عفاف و اجرای حد یقف در دولت و مجلس تصریح کرد: شایسته نیست در کشور امام زمان (عج) و فاطمه زهرا (س) برخی با الگو گیری از برخی جریانات معاند غربگرا اقدام به کشف حجاب کنند در حالیکه بیرون از ایران این کشور را بمنزله کشتی نوح و کشتی نجات می دانند؛ که الحمدلله دولت و مجلس در صدد اجرای طرح حد یقف در راستای مقابله با بی حجابی و بد حجابی است.

حجت الاسلام اعلایی با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب و عفاف گفت: اجرای قوانین این موضوع بر عهده حکومت اسلامی بوده و وظیفه عموم مردم فقط تذکر لسانی است، لذا توجه داشته باشیم که از دوقطبی سازی در جامعه در رابطه با مسئله حجاب و عفاف اجتناب شود.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از خطبه ها به توافق ایران و عراق اشاره کرد و گفت: این توافق یک امر بسیار مبارک از چند جهت حائز اهمیت است؛ اینکه قدرت منطقه ای جمهوری آسلامی ایران را در جهان اثبات می کند، تو دهنی بزرگی بر دهان آمریکا و اسرائیل است و همچنین برکات امنیتی و اقتصادی برای کشور خواهد داشت.

اعلایی بنابی در خاتمه با اشاره به فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران یک نهاد نظامی و فرهنگی و بازوی اصیل انقلاب و ولایت و رهبری است که با تلاش خالصانه در عرصه های مختلف کشور از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی محافظت می کنند و ما نیز باید قدردان زحمات آنان باشیم.

انتهای پیام/ش