استاندار آذربایجان شرقی عدالت آموزشی و درمانی را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ابلاغی دولت سیزدهم به کارگزاران خود عنوان کرد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در آئین تجلیل از اساتید برتر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حضور اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و پژوهش‌های کاربردی آنان را فلسفه وجودی همه امکانات نظام سلامت دانست و گفت: آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان قطب پزشکی منطقه شمال غرب باید نقش برجسته خود را در منطقه و خدمات فرامنطقه‌ای نشان دهد و تحقق آن نیز در سایه تلاش اساتید و دانشجویان عزیز دانشگاه علوم پزشکی ممکن است.

وی تصریح کرد: ما نیز به عنوان خدمتگزار مردم تمام تلاش خود را برای توسعه و بالندگی روزافزون مجموعه نظام سلامت به کار می‌گیریم و معتقدیم که اشکال‌ها و کاستی‌های نظام سلامت استان با انتقاد سازنده و دلسوزانه قابل رفع است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره افتخارآفرینی تاریخی نظام سلامت در دوران شیوع کرونا، گفت: نظام سلامت در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه شاخص‌ها پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده و به جایی رسیده که امروز دیگر دست نیاز به کشورهای دیگر دراز نمی‌کند که مصداق عینی آن را در بحران کرونا شاهد بودیم.

وی افزود: در شرایطی که در دوره شیوع کرونا کشورهای غربی از دادن واکسن به ما خودداری می‌کردند، واکسن‌های مورد نیاز کشور توسط دانشمندان جوان ایرانی تولید شد و دولت نیز از هر جا که توانست واکسن وارد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه امروز در حوزه علوم انسانی دچار مشکل هستیم و ریشه بسیاری از مشکلات فنی نیز به علوم انسانی برمی‌گردد، افزود: با اینکه تمدن اسلامی در حوزه علوم انسانی دستاوردها و آثار ارزشمندی دارد، اما امروز نیازمند کارهای جدید و جدی در این حوزه هستیم که آثار شهید مطهری می‌تواند یکی از منابع مهم و مؤثر در این حوزه باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر