نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر بناب عصر امروز در صحن شورا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، علی پورجعفر در ابتدا ضمن تبریک روز شوراها به همکاران خود، گفت: شورا و شهرداری با اتحاد و همدلی در یک و نیم سال گذشته با تمام توان صرفا در راستای جلب رضایت مردم همواره تلاش کرده در جهت منافع مردم خدمت رسانی کند و این خدمت رسانی بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای شهر بناب از رفع مشکل پروانه ساخت مسکن فرهنگیان خبر داد و گفت: چندین سال بود به دلیل مشکلات قانونی این پروژه متوقف شده بود، خوشبختانه با ورود شهردار و اعضای شورا مشکل پروانه ساخت این پروژه حل شده و به زودی روند تکمیل پروژه ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر برقراری نظم مالی در شورا و شهرداری، افزود: مسئله نظم مالی از ابتدا جزو اولویت‌های مهم شورا و شهرداری بوده و در این راستا تاکنون هیچ گونه موردی مشاهده نشده و نخواهد شد.

محمدعلی حیدریان عضور دیگر شورای شهر بناب با اشاره به روند توسعه شهرستان در سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های گذشته و دوره های قبل شورای شهر بناب، شتاب رشد شهرستان بسیار کند بود و باعث شد شهرستان بناب چندین سال به عقب افتادگی دچار شود.

وی عدم همدلی و همکاری در بین اعضا و نبود شهردار متخصص و نیروهای کاربلد را از عوامل موثر در کندی این شتاب دانست و گفت: زمانی شهر توسعه پیدا می کند که شورا همگام با شهردار با همت و تلاش کارکنان شهرداری همه یکصدا برای یک هدف آن هم توسعه و پیشرفت شهرستان قدم بردارند.

حیدریان از حاشیه دور بودن را از ویژگی های مهم این دوره از شورا اعلام کرد و گفت: با همت و تلاش شهردار و مجموعه کارکنان شهرداری بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ از ۹۲ میلیارد به ۲۳۲ میلیارد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت و این بودجه نه تنها محقق شد بلکه حدود ۴۰ میلیارد نیز فراتر رفت.

این عضو شورای شهر از افزایش چشمگیر بودجه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با همت و پشتکاری که در شخص شهردار و کارکنان کاربلد شهرداری سراغ داریم، بودجه ۵۰۰ میلیاردی سال ۱۴۰۲ نیز محقق خواهد شد.

حاج محمد غلامحسین فام عضو دیگر شورای شهر بناب نیز در ادامه با اشاره به اختلافات بین اعضای شورا در دوره های قبل اشاره کرد و گفت: در سایه این اختلافات شهرستان بناب را به عقب افتادگی گذاشت و مردم نیز از شهرداری و شورا فاصله گرفتند.

وی از افزایش رضایتمندی مردم در دوره ششم شورا خبر داد و گفت: مردم از شهرداری قهر بودند اما در سایه تعامل، همفکری و با مردم بودن اعضا شورا و شهرداری فاصله بین مردم و این مجموعه ها کاسته شد و امروز شاهدیم که مردم از خدمات شهرداری تا حدودی راضی هستند.

این عضو شورای شهر بناب ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان شهرداری را از دیگر اقدامات موثر و مهم شورا و شهردار اعلام کرد و گفت: اعضای دور ششم شورای شهر با مدیریت شایسته اقای پورجعفر با اقتدار و با پاکدستی تمام به میدان آمده اند تا به این مردم خدمت کنند.

ناصر بزاز بنابی عضو دیگر شورای شهر و رئیس کمسیون حقوقی شورا نیز از تشکیل بیش از ۱۲ جلسه کمسیون حقوقی خبر داد و گفت: با تلاش های متعدد و پیگیری‌های مکرر شهردار و اعضای شورا، املاک مهم شهرداری که در آستانه توقیف از سوی تامین اجتماعی بود خوشبختانه برطرف شده و بدهی ۱۷ میلیاردی تامین اجتماعی توسط شهرداری اقساط بندی و پرداخت شده است.

وی اخذ سند شش دانگ املاک جنب اداره ثبت اسناد و محل cng بلوار بعثت به نام شهرداری را از دیگر اقدامات کمسیون حقوقی عنوان کرد و گفت: زمین ۲۳۰۰ متری جنب اداره ثبت و محل cng چندین سال بود بلاتکلیف مانده بود که خوشبختانه با پیگیری شهردار و شورا سند این املاک شش دانگ به نام شهرداری بناب ثبت شد.

رئیس کمسیون حقوقی شورای شهر بناب حل اختلاف بین شهرداری و پیمانکار شهربازی فدک را از دیگر اقدامات موثر شورا و شهرداری اعلام کرد و گفت: طبق توافقی که شده شهربازی فدک به امکانات بیشتر مجهز شده و تا سال آتی مجهزترین چرخ و فلک در شان مردم بناب در این شهربازی ساخته خواهد شد.

مریم بابازاده عضو دیگر شورای شهر بناب اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز را چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: در این حوزه به جرات می توان گفت شهرستان بناب هم اکنون قابل مقایسه با شهرهای بزرگ هستند که جا دارد از خدوم زحمتکش مجموعه شهرداری و خود شهردار قدردانی کنیم.

وی تعدد شهرداران در دوره های قبل را آفت بزرگی برای شهرستان دانست و گفت: متاسفانه در دوره قبل در بحث تعدد شهردار زبانزد استان بودیم، اما امروز در سایه اتحاد و همدلی بین شورا و شهرداری، غلطک توسعه شهر بیش از پیش به حرکت در آمده و موفقیت های خوبی را رقم خواهیم زد.

شیرین خیری عضو دیگر شورای شهر بناب نیز پیشرفت کنونی شهرستان را حاصل حرکت جمعی و تیمی شورا و شهرداری دانست و گفت: معتقدیم کار تیمی با همفکری و اتحاد شهرستان را به سمت توسعه حرکت می دهد که این مهم از ویژگی های مهم این دوره از شورای شهر بناب است.

سیاوش جدی عضو دیگر شورای شهر مردم بناب را مردمی مطالبه گر دانست و گفت: با این سطح مطالبه گری مردم، کار کردن در بناب تلاش و پشتکار می طلبد، قسم خورده ایم هیچ رای در شورا به ضرر مردم تصمیم نگیریم و صرفا بر منافع مردم تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: با وجود موفقیت های خوب، از توسعه واقعی عقب هستیم تمام تلاش ما در شورا و شهرداری این است که شهری در شان مردم متدین و تلاشگر بناب داشته باشیم.

این عضو شورای شهر بناب با تاکید بر اینکه نگرش شورای شهر به شهرستان نگرش کشوری است، گفت: معظل ترافیک، ابلاغ و اجرای طرح جامع دو مسئله مهم شهرستان بناب است که با اهتمام بیشتر و برای توسعه واقعی باید روی آنها تمرکز و برنامه ریزی کرد.