رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش توزیع مرغ گرم در بازار استان خبر داد و گفت: روزانه ۲۹۰ تن مرغ در استان کشتار و توزیع می‌شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز یک شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه مرغ گرم وجود ندارد، میزان مصرف روزانه استان برای مرغ گرم را حدود ۲۸۰ الی ۳۰۰ تن ارزیابی کرد و افزود: روزانه حدود ۲۹۰ تن لاشه مرغ گرم کشتار شده در مراکز عرضه، توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مواقعی که مرغ گرم کمتر از نیاز روزانه استان توزیع شود، از طریق عرضه مرغ منجمد بازار را به تعادل می‌رسانیم و در ۱۰ روز گذشته نیز روزانه حدود ۲۰۰ تن مرغ منجمد وارد شبکه توزیع شده است و در این خصوص مشکلی نداشته‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: با توجه به جوجه ریزی که در فروردین‌ماه انجام شده است در آینده نیز مشکلی از نظر عرضه مرغ نخواهیم داشت و میزان جوجه ریزی در حال حاضر، نسبت به مدت مشابه سال قبل، در وضعیت مناسبی قرار دارد.

فتحی اظهار کرد: اگر در وضعیت بازار یا قیمت مرغ مسئله‌ای رخ دهد با عرضه مرغ منجمد برای به تعادل رساندن عرضه و تقاضا و تنظیم قیمت‌ها اقدام خواهیم کرد اما در حال حاضر نیازی به عرضه مرغ منجمد وجود ندارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر