پروفسور مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب، به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، پیامی صادر کرد.

به گزارش انعکاس بناب متن تبریک به شرح زیر است:

بسمه تعالی

«مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً» امام علی(ع)

در برگه‌های افتخار تاریخ ایران اسلامی، روز ۱۲ اردیبهشت ماه، با شهادت عالم نستوه، فرزانه‌ی دهر، جهادگر شهید و استاد تعلیم و تربیت، شهید آیت‌الله مرتضی مطهری مصادف است که برای ارج نهادن به جایگاه والای این شهید راه دانش و دانایی، به نام روز معلم نامگذاری شده است.

معلم، از منظر چشم انداز آموزشی اسلامی- ایرانی، استادی متدین، بابصیرت، نستوه، عدالتخواه، متعهد، مسئولیت‌پذیر و فداکار است که با به خدمت گرفتن تعهد و تخصص، توجهی ژرف به تمام جنبه های آموزشی از منظر تربیتی، اجتماعی، سیاسی، دینی، علمی، پژوهشی و دیگر امور تخصصی دارد و چونان پیامبران الهی، چراغ‌دار جاده‌های اندیشه، معرفت و دانایی است.

جای بسی خرسندی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره شاهد توسعه و پیشرفت کشور، در تمام زمینه‌های علمی و پژوهشی بوده و هستیم که این توفیقات به برکت دانشمندان، اندیشمندان، علما، اساتید و معلمانی می‌باشد که چه در دانشگاه‌ها و چه در مدارس و چه در حوزه‌های علمیه، با کمال فروتنی و بی پیرایگی، گوهر اندیشه خویش را به علم اندوزان ارزانی می‌دارند و به عنوان طلایه‌داران و وارثان اندیشه و تفکر، الگوی تمام عیار انسانیت هستند.

در سالی که گذشت جمعی از اساتید دانشگاه بناب بعنوان دانشمندان یک در صد و دو درصد برتر جهان انتخاب شدند که این رویداد بزرگ برگی‌ست زرین در تقویم دانشگاه بناب و این نوید را می‌دهیم که در سال پیش‌رو این آما افزایش یابد.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره آن معلم و استاد راه دانایی، شهید مطهری، روز معلم را به تمام صاحبان اندیشه، بخصوص اساتید دانشگاه بناب و معلمان عزیز، این سرمایه‌های معنوی ایران اسلامی عزیز، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و سعی وافرشان را ارج می‌نهم.

مجتبی عباسیان
رئیس دانشگاه بناب