فرماندار بناب گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها باید در جهت صیانت از رای مردم، به دور از هر گونه اختلاف و حاشیه صرفا در جهت منافع مردم خدمت رسانی کنند.

به گزارش انعکاس بناب، رضا لعلی صبح روزدوشنبه ۱۱ اردیبهشت، در مراسم گرامیداشت روز شوراها، ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر و روستاها، روز کارگر را به تمام کارگران عزیز شهرستان تبریک گفت.

فرماندار بناب روز صنعت برق را نیز به تمام زحمتکشان این عرصه تبریک گفت و افزود: انصافا در حوزه برق شهرستان بامدیریت جهادی رئیس اداره اقدامات شایسته ای صورت گرفته و کارکنان این نهاد همگام با رئیس اداره شبانه روزی برای خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فلسفه تشکیل شوراها در کشور به دستور حضرت امام (ره)، گفت: این تشکل ها در راستای عینیت بخشی به دین مبین اسلام و در جهت عمل به دستور قرآن شورای شهر و روستاها تشکیل شد روشی که از صدر اسلام در زمان پیامبر گرامی اسلام نیز شورا و مشورت وجود داشت.

لعلی وظیفه اصلی شورا را تصویب قانون و نظارت بر اجرای صحیح مصوبات و قوانین عنوان کرد و گفت: در برخی امورات شورای شهر و روستاها نظارت کافی بر حوزه خود را ندارند، مانند ساخت و سازهای غیرمجاز که به یک معظل اساسی تبدیل شده است که باید با دقت نظارت و کنترل شود.

فرماندار بناب وجود بیش از ۲ هزار پرونده ماده ۱۰۰ در شهرستان را تامل برانگیز دانست و گفت: در همین موضوع رفتارهای تبعیض گونه مردم را به شدت ناراحت می کند، در برخی موارد دیده شده فردی با یک متر تخلف به شدت اذیت می شود اما فردی که با چندین طبقه ساختمان با تخلف زیاد آپارتمان سازی می کند کاری ندارند.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شوراها، گفت: مردم با اعتماد بر شما بزرگواران رای دادند، این رای ها نباید مورد بی مهری قرار گیرد، با دوری از اختلافات و حاشیه باید در جهت خدمت به مردم شبانه روزی تلاش کرد.

لعلی رویکرد دولت در حمایت روستاها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در دولت مردمی آیت الله رئیسی بر روستاها تمرکز اساسی شده و اعتبارات بزرگی در راستای عمران و آبادانی روستاها تخصیص یافته است.

فرماندار بناب ضمن تبریک انتخاب شورای اسلامی روستای قره چپق به عنوان شورای برتر استان، افزود: این موفقیت برگ زرینی در تاریخ بناب است، قطعا رمز موفقیت این اعضاء اتحاد و همدلی آنهاست که جا دارد از زحمات اعضای شورای قره چپق قدردانی کنیم.