رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به فعالیت ۴۵۰ واحد قطعه سازی در استان اشاره کرد و گفت: این واحدها ۳۵ درصد نیاز محصولات قطعه سازی کشور را تولید می کنند که ظرفیت بزرگی است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، صابر پرنیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه قطعه سازی استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد که با بهره گیری از این توانمندی‌ها می‌توان بهترین خودروها را تولید و روانه بازار کرد.

وی صدور مجور خودرو در تبریز را تکمیل زنجیره تولید در استان عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این واحد خودروسازی، برای نزدیک به هفت هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود که تحول بزرگی در اقتصاد استان و اشتغالزایی خواهد بود.

پرنیان بیان کرد: این شرکت خودروسازی با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی و با هدف تولید انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون‌های کشنده و با ظرفیت تولید سالانه ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو راه اندازی می‌شود.

وی همچنین به دیگر ظرفیت بالای آذربایجان‌شرقی در صنعت و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد کفش کشور در تبریز تولید می‌شود و ۶۰ درصد کفش چرم تولیدی این شهر است که ظرفیت مهمی است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پرنیان گفت: بزرگترین کارخانه چرم کشور در تبریز قرار دارد و شهرک چرم این شهر رتبه اول کشور را در این حوزه دارد و ۹۰ درصد چرم سنگین نیز در این کلانشهر تولید می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ کارخانه صنایع غذایی در استان افزود: تبریز پایتخت شیرینی و شکلات ایران است و تولیدات این بخش در بسیاری از ابعاد با محصولات اروپایی برابری می‌کند و توان رقابت با محصولات خارجی را دارد.

وی، بخش فولاد و شیشه را از دیگر ظرفیت‌های صنعتی استان عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی حضوری خوبی در این حوزه دارد و در حال حاضر ۴۵ کارخانه تولید فولاد در استان فعال است و همین موضوع، آذربایجان شرقی را قطب تولید فولاد بخش خصوصی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمام دستگاه‌های متولی و فعالان بخش خصوصی، آذربایجان شرقی به استان تولید، اشتغال، کسب و کار، صادرات و گردشگری کشور تبدیل شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر