معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از فعال‌سازی ۴۲ معدن راکد در این استان خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح پروژه فیلترپرس باطله در شهرستان اهر بابیان این‌که توسعه معادن آذربایجان‌شرقی در برنامه راهبردی دولت سیزدهم قرار گرفته است، اظهار داشت: در آذربایجان‌شرقی ۵۵۴ معدن فعال داریم و با رویکرد دولت سیزدهم، حدود ۴۲ معدن راکد در استان فعال‌سازی شده است و امیدواریم بتوانیم در سال‌جاری ۴۵ معدن راکد استان را فعال و به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی بر لزوم فعال‌سازی معادن راکد در راستای استفاده در توسعه زیرساخت‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته استان تأکید کرد و گفت: راهبرد دیگر در حوزه معدن، توسعه صنایع پایین‌دستی مس و تکمیل زنجیره تولید معادن در آذربایجان‌شرقی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به کمبود تولید برق در آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه تولید برق در استان مشکلاتی داریم، در این راستا انتظار داریم در کنار توسعه فعالیت‌های معدنی، معادن در گام‌های بعدی احداث نیروگاه در جهت تولید و تأمین برق مورد نیاز را دنبال کنند.

احداث نیروگاه خورشیدی در استان

ذاکری از احداث نیروگاه خورشیدی در مجتمع مس سونگون و شهرستان اهر در جهت تولید و تأمین برق معدن سونگون خبر داد و یادآور شد: معادن برای ایجاد نیروگاه تولید برق به منظور کاهش فشار بار مصرف برق را در دستور کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید در راستای افزایش بهره‌وری و جلوگیری از اتلاف سرمایه در معادن استان مورد تأکید است، گفت: تولید مواد معدنی و متالوژی و فلزات گران‌بهاء از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم بوده و در صورت ورود مجموعه‌های معدنی به این موضوعات، دولت سیزدهم استقبال و حمایت می‌کند.

وی بر لزوم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی معادن آذربایجان‌شرقی تأکید و خاطرنشان کرد: معادن استان و معادن شهرستان اهر نسبت به عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و جبران خسارت‌های ناشی از فعالیت‌های معدنی و مطالبات اهالی روستاهای هم‌جوار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. از طرفی دستگاه‌های اجرایی در توسعه معادن در راستای ایجاد اشتغال و رشد تولید نگاه حمایتی خواهند داشت.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر