امام جمعه بناب گفت: مسئولین باید به هر وسیله ای برای حفظ دین و ایمان مردم تلاش کنند و گرنه زندگی مان تباه شده و نور و صفا و خیر و برکت از کشور رخت خواهد بست.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب حکم شرعی قرآن، از ضروریات دین و انکار آن کفر است، اظهار داشت: وجوب حجاب هم برای زن و هم برای مرد برای آرامش و آسایش جامعه و پیشگیری از فجایع در قوانین وحیانی و سنن الهی آمده و تخلف در آن موجب خلل در خلقت و فطرت الهی می شود.

وی افزود: سیستم دورنی و برونی همه موجودات در علم و قدرت خداوند رقم خورده و حکمت، مصلحت، سر و اساس همه مخلوقات در اختیار اوست و مصالح بشر را در قانون نامه ای بنام قرآن نازل فرموده است.

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه شرع مقدس دقیقا هشدار می دهد هوس های سرکش و غرایز حیوانی را جز با پوشش، حجاب و عفت نمی شود مهار کرد، گفت: فلسفه حجاب این است که اسلام می خواهد مردان و زنان مسلمان روحی آرام، چشم و گوشی پاک و دامن طیب و طاهر و در نتیجه روزگار گوارا و شیرین داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تصریح کرد: با افزایش بی حجابی و برهنگی در کشورهای غربی مصیبت ها و بدبختی بیشمار نصیب جوامع غربی شده و سیل انبوه طلاق و از هم گسستگی خانواده زندگی آن ها را جهنمی کرده و افزایش فرزندان نامشروع و ارتکاب انواع مشکلات و جنایت ها از دردناک ترین پیامدها در این جوامع است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تاکید بر اینکه مسئولان کشوری وظیفه دارند به هر وسیله ای و با وضع قوانین بازدارنده مانع انحرافات و ناهنجاری ها شوند، خاطرنشان کرد: اگر مرکز نشینان سستی بخرج دهند و اقدام جدی صورت نگیرد برای جلوگیری از سیل ویرانگر ناهنجاری ها و بی بند و باری ها در جامعه از دست فرماندار و نیروی انتظامی و دیگر مسئولان در رده های پائین کاری ساخته نخواهد بود.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه ناتوانی برخی دولت ها در مهار تورم و گرانی افسار گسیخته در کشور موجب افزایش نارضایتی در مردم شد، گفت: متاسفانه برخی دولت ها به بهانه ملاحظات سیاسی و اقتصادی و سوء مدیریت در کشور در ممانعت از ناهنجاری های اجتماعی و تبیین فرهنگ دینی اهمال و سستی کردند، لذا مسئولین باید هر چه سریعتر برای نگهداری دین، ایمان و اعتقادات دینی مردم اقدام کنند و گرنه دنیای مان قبل از آخرت مان تباه خواهد شد و نور و صفا و خیر و برکت از کشور رخت خواهد بست.

وی در خاتمه ضمن گلایه از اقدام نسنجیده دولتمردان در کنترل نرخ ارز و عدم ثبات قیمت کالاها گفت: در مسائل اقتصادی کشور و کنترل نرخ ارز اگر دانسته عمل کردید، که خطا کردید و اگر ندانسته عمل کردید عذر بدتر از گناه مرتکب شدید؛ چرا که قرار بود فقط قیمت چهار قلم کالا تغییر کند در حالیکه قیمت تمام کالاها افزایش سرسام آور دارند و ثبات وجود ندارد و روز یک قیمت است و عصر قیمت دیگر.