در دهه سرآمدان آموزشی، از سرآمدان دانشکده ها و اساتید مدعو برتر و هیات علمی در سالن کنفرانس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل بعمل آمد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دکتر مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم به اساتید دانشگاه، پیشرفت و پویایی دانشگاه بناب را مرهون تلاش و ایثار اساتید گرانقدر دانست و گفت: دانشگاه بناب تبدیل به یک مرکز آموزش عالی پویا و معتبر شده است و این موفقیت را مدیون اساتید تلاشگر دانشگاه هستیم، چرا که اگر دانشگاه بنابی هست بالطبع در سایه وجود خانواده بزرگ دانشگاه است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه بناب مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امسال بیست و هشتمین سال تاسیس این دانشگاه را شاهد هستیم و در سالی که گذشت رویدادهای بزرگی در تقویم این دانشگاه رقم خورد که انتخاب تعدادی از اساتید دانشگاه بعنوان دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد برتر جهان رویدادی بود تاریخی و امیدواریم در سالهای آینده نیز تکرار شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حیدرزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بناب به تبیین جایگاه والای اساتید جامعه پرداختند و ضمن بر شمردن جایگاه والای اساتید در تعالیم الهی و نیز در جامعه و دانشگاه به بیان نکات ارزشمندی در خصوص ویژگیهای استاد از دیدگاه شهید مطهری پرداختند.

در ادامه مراسم دکتر حسن نمازی، استاد دانشگاه تبریز مهمان ویژه مراسم به بیان نکات ارزشمند خود درخصوص جایگاه اساتید پرداختند.

دکتر علی حاجی بدلی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه در ادامه گفت: به مناسبت پاسداشت مقام شامخ اساتید و در راستای اجرای شیوه نامه سرآمدی آموزشی، اقدامات اولیه جهت تدوین شیوه نامه و دستورالعمل داخلی از آذرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه شروع شد و پس از ابلاغ شیوه نامه کشوری در اسفند ۱۴۰۱، در سه نوبت فراخوان لازم خدمت اعضای محترم هیات علمی ارسال گردید.

وی ادامه داد: پس از وصول درخواست‌ها و بررسی اولیه و ارجاع پرونده‌ها از طرف دانشکده‌‌ها، کمیته انتخاب سرآمدان دانشگاه در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه سرآمد منتخب را حسب ماده ۷ شیوه نامه جهت بررسی سرآمدان آموزش کشور انتخاب و به وزارت علوم معرفی گردید. هم‌چنین در اجرای ماده ۴ شیوه نامه، سرآمدان دانشکده‌ها انتخاب شدند که عبارتند از:

۱- سرکار خانم دکتر منیره نصرتی از دانشکده علوم پایه
۲- آقای دکتر مقداد کمالی مقدم از دانشکده فنی و مهندسی
۳- آقای دکتر جواد یکرنگ از دانشکده فنی و مهندسی

هم‌چنین اساتید زیر به عنوان اساتید مدعو برتر دانشکده‌ها معرفی و تجلیل شدند.

۱- حجت الاسلام دکتر حامد شمس از گروه معارف اسلامی
۲- دکتر حسام نجفی از دانشکده فنی و مهندسی
۳- خانم دکتر زهرا فرزانه از دانشکده علوم پایه

گفتنی است، در پایان از سرآمدان آموزش و اساتید مدعو برتر دانشکده ها تجلیل و هدیای ارزشمندی اهدا گردید. در کنار این مراسم از همه اعضای هیات علمی و نیز اساتیدمدعوی برتر نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر و تشکر شایسته به عمل آمد.