عصر دیروز مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر با حضور مسئولان و فعالان عرصه کار و کارگری در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ معاونت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر ضمن تبریک این روز به قشر زحمتکش کارگر، گفت: از نماینده شهرستان بناب تقاضا داریم پیگیر و کمک حال کارگران شهرستان بناب در تمامی زمینه ها باشند.

فصیحی امنیت شغلی را از جمله دغدغه های اساسی کارگران دانست و افزود: خوشبختانه این موضوع طی مصوبه‌ای در حال پیگیری است و نوید آن را می‌دهیم که حدود ۱۲ هزار نفر از کارگران استان آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی دید و فرهنگ اشتباه به کار را معضلی در جامعه کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه جوانان تحصیل کرده خوبی در کشور داریم اما فرهنگ استفاده از آن درست و به جا نیست و همه به دنبال پشت میزنشینی هستند.

معاونت اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حمایت از کالای ایرانی را از جمله وظایف انسانی در راستای حمایت از اقتصاد داخلی و کارگران دانست و افزود: شما مردم عزیز با انجام این کار نه تنها باعث رشد تولید بلکه حامی و روزی ده کارگران ایران زمین خواهید شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب نیز در این مراسم روز کارگر را تبریک و تهنیت عرض کرد و گفت: کار و کارگری در این شهرستان همواره در طول سالیان متوالی از نظر سطح کیفی و کمی حرفی برای گفتن داشته است.

حنیفه ثالث کارگران شهرستان بناب را سرشار از خلاقیت و نوآوری دانست و اظهار کرد: رشد و پیشرفت شهرستان بناب در عرصه صنعت و تولید با پشتکار کارگران تحقق یافته است که در جای خود قابل تحسین است.

وی خدمت به جامعه کارگری را از وظایف اصلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: این اداره در حوزه های مختلف چون تنظیم روابط کارگر و کارفرما و هم صیانت از ایمنی کار و نیروی انسانی در جهت تحقق نشاط میان کارگران عزیز تمام تلاش خود را بکار خواهد برد.