امام جمعه بناب گفت: اگر اسلام تأکید کرده است که زن متین‌‏تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مردان نگذارد؛ برای آن است که بر احترام زن افزوده ‏شود و مانند کالای بی‌ارزشی تلقی نگردد که به راحتی در اختیار همگان است.

به گزارش انعکاس بناب؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به آیه ۵۹ سوره نور در مورد عفاف و حجاب اظهار داشت: طبق این آیه شریفه رعایت حجاب از درون حرمخانه شخص پیامبر اسلام گرفته تا همه بانوان مؤمنه در سرزمین های اسلامی این مهم را میرساند که زن فطرتاً و خلقتاً باید پوشیده و باحجاب باشد تا هم خود زن در سلامت باشد و هم آرامش جامعه در سلامت بوده باشد.

وی افزود: کسانی که به بی حجابی دامن میزنند، عملاً کمال، جمال و وارستگی زن را زیر سؤال برده و شرافت، قداست و طهارت آنان را به چالش می کشند، در حالیکه بر خلاف مرد سراسر وجود زن عِرض، ناموس و حرمت بوده و ریحانه و دسته گلی است که باید مراقبت شوند.

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه گاهاً شنیده می شود مخالفان حجاب خرده می گیرند که حجاب دست و پاگیر است و زن را عقب مانده و منزوی می کند، تصریح کرد: هرگز چنین نیست، امروز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هزاران هزار زن با حجاب در سرتاسر کشور در اکثر صحنه ها در مدیریت ها، مراکز علمی، ورزشی، صنعت و پست های کلیدی کشور، سفرهای خارجی، صفوف رأی گیری، راهپیمایی ها و نمازهای جمعه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از حضور زنان باحجاب در صحنه های اجتماعی، اداره خانه، تربیت فرزند و ساختن انسان های والا و تحویل آن به جامعه از وظایف ذاتی یک زن بشمار میرود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه شکل گیری شخصیت هر انسان والدین او خصوصاً مادرش است، گفت: درست نیست زنان مسلمان مانند زنان غربی از اول صبح دوشادوش مرد خانه را ترک و در ادارات و کارخانجات و شرکت ها مشغول بکار شوند و کودکان را به مهدهای کودک بسپارند و کودک با اغیار و غیروالدین مأنوس شده و با این عمل احساسات، عواطف انسانی و هویت آنها آسیب ببیند. لذا شایسته است در جمهوری اسلامی یک مرکز آموزش تخصصی «تربیت فرزند» برای پدران و مادران و زنانی که رسالت مادری بعهده آنها قرار خواهد گرفت تأسیس شود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تأکید کرد: حجاب و پوشش مناسب واجب شرعی و صریح قرآن است و دختر مسلمان باید پوششی را انتخاب کند که طبق دستور قرآن باشد، اگر اسلام تأکید کرده است که زن متین‌‏تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مردان نگذارد؛ برای آن است که بر احترام زن افزوده ‏شود و مانند کالای بی‌ارزشی تلقی نگردد که به راحتی در اختیار همگان است.