تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: آینده‌نگری در ورزش و هراس نداشتن از شکست بهترین اتفاق است. می‌خواهیم نتایج دوره گذشته مسابقات جهانی را جبران کنیم.

به گزارش انعکاس بناب،مینو مداح روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در فاصله کوتاه تا اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در باکو، عنوان کرد: پنجم خردادماه راهی جمهوری آذربایجان می‌شویم تا در آوردگاه مهم جهانی به مصاف حریفان قدرتمند برویم.

وی افزود: اتفاق بسیار خوبی رخ داد و هفت وزن از مجموع هشت وزن را به باکو اعزام خواهیم کرد. شاید برخی باورشان این باشد که نفرات کمتری اعزام شوند تا بعدا بتوانیم پاسخگو باشیم اما بانوان تکواندوی ایران بارها خودشان را ثابت کرده‌اند و می‌توانند در رویدادهای بزرگ با تمام توان ظاهر شوند.

مداح تصریح کرد: در برنامه‌ریزی ورزشی باید آینده‌نگری را هم مد نظر داشته باشیم. تمام توانمان را در باکو به کار می‌بندیم و دلمان می‌خواهد نتایج دوره گذشته در مکزیک را جبران کنیم چراکه آنجا نیز خیلی زحمت کشیدیم اما به نتیجه دلخواه نرسیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نماینده وزن هشتم به پیکارهای جهانی اعزام نمی‌شود؟ بیان کرد: از بین مهره‌هایی که داشتیم سعی کردیم آماده‌ترین‌ها از لحاظ فنی و جسمانی را اعزام کنیم. بعد از جلساتی که با مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتیم وزن هشتم اعزام نشود چراکه در این مقطع زمانی آن شرایطی که می‌خواستیم در نفرات این وزن وجود نداشت.

مداح توضیح داد: بازیکنان خیلی زحمت کشیدند و انصافا اردوها و امکانات خوبی داشتیم. در گرندپری، گرنداسلم و دو تورنمنت هم شرکت کردیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص بازی‌های آسیایی نیز، گفت: مسابقات تکواندو در هانگژو در چهار وزن المپیکی به اضافه یک وزن دیگر برگزار می‌شود. در واقع اوزان، ترکیب می‌شوند که این کار را بسیار سخت می‌کند. بازی‌های آسیایی امتیاز بالایی برای رنکینگ سیستم المپیکی دارد و هیچ کشوری از موفقیت در آن به راحتی نمی‌گذرد.