سرهنگ پاسدار اصغر اسفندیاری فرمانده سپاه ناحیه بناب با صدور پیامی سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی را تبریک گفت.

متن پیام فرمانده سپاه ناحیه بناب بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جوانان عزیز من! خرمشهرها در پیش است، نه در میدان جنگ نظامی در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.
‌۱۳۹۵/۰۳/۰۳، مقام معظم رهبری

“سوم خرداد ۱۳۶۱ به مثابه نقطه عطف مقاومت ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس، تنها گرامیداشت سالروز آزادسازی یک شهر نیست و در گذشت زمان محصور نخواهد گردید بلکه «سوم خرداد» فرا زمانی است، سوم خرداد، رهایی حق مطلق از قید باطل مطلق بود.

فتح غرورآفرین خرمشهر یادآور عشق و علاقه دینی و ملی ایرانیان به سرزمینشان است که برای حفظ و حراست از آن تا آخرین قطره خون مبارزه کردند تا فتح و نصر الهی “ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم” شامل حالشان شد و هنوز هم می‌توان یاد و خاطره آن روزهای حماسه‌ساز را از ماذنه‌های بلند مسجد جامع خرمشهر شنید.

سالگرد حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت و یادآور نقطه عطف سال‌های روشن دفاع مقدس و روز‌های غریبِ اتکای مظلومانه آسمانی‌ترین انسان‌هایی که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت‌های معنوی دفاع از شرف و نوامیس و ارزش‌های مقدس این خاکِ پاک را بر مادیات و شهرت دنیوی ترجیح داده و به سرافرازیِ ماندگار، پیوند خوردند.

بی تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.